Zaświadczenia
Informacje ogólne
Zaświadczenie o pożarze lub innym miejscowym zagrożeniu może uzyskać każda pełnoletnia osoba będąca właścicielem lub uczestnikiem zdarzenia, która zgłosi się z wnioskiem do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach, przy ul. Harcerskiej 16 w dni robocze od godziny 7:30 do 15:30.
Zaświadczenia wydawane są w jednym egzemplarzu w terminie do 7 dni.
Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej
Osoba składająca wniosek powinna posiadać dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej na konto Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach w wysokości 17 złotych, zgodnie z treścią Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, chyba że na podstawie ustawy jest z tej opłaty zwolniona.
Opłatę skarbową można uiścić wykonując przelew na konto bankowe dla opłat skarbowych Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach.
Więcej na temat numerów kont bankowych Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach.
Zwalnia się od opłaty skarbowej między innymi:
- jednostki budżetowe;
- jednostki samorządu terytorialnego;
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o wydanie zaświadczenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby, które składając wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstw;
- osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.
Materiały
Wniosek o wydanie zaświadczenia z interwencjiwniosek_o_zaświadczenie.doc 0.03MB
Podstawa prawna
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o opłacie skarbowej Dz.U. 2023 poz. 2111