Wydział Kwatermistrzowsko – Techniczny
p.o. Naczelnik Wydziału - mł. bryg. Rafał Wróbel
tel. 478314061; e-mail: mt_ta@malopolskie.straz.gov.pl
Zastępca Naczelnika Wydziału - asp. sztab. Szczepan Jachimek
tel. 478314062; e-mail: mt_ta@malopolskie.straz.gov.pl
Do zadań Wydziału Kwatermistrzowsko - Technicznego należy w szczególności:
- dokonywanie zakupów i nadzór nad ich realizacją w zakresie sprzętu, paliwa, materiałów i urządzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Komendy Miejskiej,
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez jednostki Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego i współdziałanie na terenie miasta Tarnowa i powiatu tarnowskiego oraz przygotowanie w tym zakresie pododdziałów do działań w ramach odwodów operacyjnych,
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki materiałowej i magazynowej,
- sprawowanie nadzoru nad majątkiem Komendy Miejskiej,
- prowadzenie spraw mieszkaniowych, mundurowych i socjalnych strażaków, pracowników cywilnych oraz prowadzenie spraw mieszkaniowych emerytów i rencistów Komendy Miejskiej,
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych Komendy Miejskiej,
- sporządzanie planów inwestycyjnych, zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji Komendanta Miejskiego,
- analizowanie i planowanie potrzeb materiałowo – technicznych,
- opracowywanie analiz w zakresie jakości, celowości i legalności realizowanych zadań w zakresie inwestycyjnym, remontów obiektów i sprzętu,
- organizacja postępowań dotyczących zamówień publicznych pozostających w związku z zakresem działania Komendy Miejskiej,
- prowadzenie spraw z zakresu darowizn rzeczowych,
- likwidowanie zbędnych składników majątku,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem, aktualizacją umów z innymi podmiotami realizującymi dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz Komendy Miejskiej,
- analizowanie kwot progowych zakupów wynikających z zapisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.).
- prowadzenie spraw dotyczących rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów,
- prowadzenie gospodarki transportowej i sprzętem silnikowym,
- prowadzenie spraw z zakresu emisji zanieczyszczeń,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego związanego ze szkodami w mieniu Komendy Miejskiej,
- sprawowanie nadzoru w zakresie przeprowadzania przeglądów i konserwacji sprzętu ochrony dróg oddechowych,
- organizowanie i prowadzenie planowo – zapobiegawczych obsług technicznych sprzętu transportowego, silnikowego specjalnego i specjalistycznego,
- zlecanie i wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu transportowego, silnikowego oraz specjalnego i specjalistycznego,
- zapewnienie utrzymania we właściwym stanie technicznym użytkowanych obiektów i pomieszczeń Komendy Miejskiej oraz właściwego stanu czystości pomieszczeń administracyjnych Komendy Miejskiej i SKKM.
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem OSP współdziałających z KSRG.