W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja Dostępności

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-13.
Data ostatniej aktualizacji: 2024-11-07.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

  • zdjęcia i grafiki zamieszczone przed 23.09.2020 nie posiadają opisu alternatywnego dla osób niewidomych oraz osób, które korzystają z urządzeń mobilnych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych korzystających z serwisu internetowego www.straz.zgora.pl

  • Istnieje możliwość poruszania się po serwisie internetowym korzystający wyłącznie z klawiatury za pomocą klawisza Tab.

  • Serwis internetowy kompatybilny jest z najbardziej popularnymi przeglądarkami treści web umożliwiając powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony poprzez wykorzystanie standardowych skrótów klawiaturowych:

przeglądarki Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok

[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

przeglądarka Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok

  • Serwis wyposażono w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

    • zmiana wielkości czcionki

    • zmiana kontrastu

    • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

  • W serwisie włączona jest opcja FOKUS - domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: st. ogn. Dorota Rozwadowska

  • E-mail: d.rozwadowska@straz.zgora.pl

  • Telefon: +48 68 4575600

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest asp. Paweł Gierczak, p.gierczak@straz.zgora.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 68 4575612. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich - zobacz

 

Dostępność architektoniczna

Budynek: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze,
ul. Kasprowicza 3/5

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Kasprowicza

Do wejścia prowadzi chodnik.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

Budynek nie posiada windy.

Osoby niepełnosprawne proszone są o pozostanie w holu głównym, gdzie nastąpi kontakt z koordynatorem dostępności który pomoże w załatwieniu sprawy urzędowej.

Budynek nie posiada toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono parking miejski z miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Kontakt: +48 68 4575600 – st. ogn. Dorota Rozwadowska

 

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności.pdf 0.18MB
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 Komendy Miejskiej PSP w Zielonej Górze
Plan.pdf 0.19MB
O straży pożarnej - ETR
O​_straży​_pożarnej​_-​_ETR-1.docx 0.14MB
Co robimy - tekst odczytywany maszynowo
KM​_PSP​_-​_tekst​_odzczytywany​_maszynowo.docx 0.02MB
Tłumacz języka migowego online
Tłumacz​_języka​_migowego​_online.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 10:40 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Operacyjno-Szkoleniowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja Dostępności 12.0 07.11.2024 13:06 Paweł Gierczak
Deklaracja Dostępności 11.0 07.11.2024 13:01 Paweł Gierczak
Deklaracja Dostępności 10.0 07.11.2024 12:53 Paweł Gierczak
Deklaracja Dostępności 9.0 07.11.2024 12:49 Paweł Gierczak
Deklaracja Dostępności 8.0 13.06.2023 14:49 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 7.0 18.03.2022 13:28 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 6.0 29.09.2021 14:52 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 5.0 15.04.2021 08:42 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 4.0 09.02.2021 15:19 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 3.0 22.01.2021 10:00 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 2.0 08.12.2020 10:42 st. kpt. Arkadiusz Kaniak
Deklaracja Dostępności 1.0 08.12.2020 10:40 st. kpt. Arkadiusz Kaniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}