Polskie stoisko narodowe na targach ISRAFOOD 2022 w Tel Awiwie w Izraelu
W dniach 22-24 listopada 2022 r. odbyła się 38 edycja targów Israfood w Tel Awiwie. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, KOWR po raz drugi zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Międzynarodowe Targi Branży Spożywczej i Napojów ISRAFOOD są najważniejszym wydarzeniem handlowym branży spożywczej w Izraelu. Stanowią platformę spotkań i nawiązywania kontaktów pomiędzy producentami, importerami, dystrybutorami oraz przedstawicielami sieci handlowych. Biorą w nich udział producenci i dystrybutorzy produktów żywnościowych i napojów zarówno z Izraela, jak i innych krajów świata.
Na polskim stoisku narodowym o powierzchni 60 m2 swoją ofertę prezentowało 10 polskich firm, promując m.in.: miody, jabłka, mrożone owoce, przetwory owocowo-warzywne, napoje bezalkoholowe, wafle ryżowe, płatki śniadaniowe, produkty instant oraz zdrowe przekąski zbożowe i mieszanki do wypieku chleba. Prezentowane produkty spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających targi. Ponadto odwiedzający stoisko importerzy i dystrybutorzy kierowali do pracowników KOWR liczne pytania o możliwość poznania oferty eksportowej firm z branży mleczarskiej (sery), słodyczy (czekolady), przetworów owocowych (puree/mus z jabłek), borówek, gotowych produktów mrożonych, makaronów oraz olejów.
Pierwszego dnia targów polskie stoisko narodowe odwiedziła Pani Agata Czaplińska - chargé d’affaires Ambasady RP w Izraelu, Pani Maria Jurek – III Sekretarz Ambasady RP w Izraelu i Referat ds. Polityczno-Ekonomicznych oraz Pan Mateusz Kamer reprezentujący Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie (ZBH), który był obecny na stoisku KOWR podczas wszystkich dni targowych.
Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja handlowa zorganizowana przez KOWR we współpracy z ZBH w Tel Awiwie w dniu 21 listopada. W ramach misji zorganizowane zostały wizyty w największych izraelskich sieciach handlowych Shufersal i Rami Levy. Przedstawiciele polskich firm mieli możliwość poznania aktualnego asortymentu produktów oraz cen na rynku izraelskim. Dodatkowo przedstawiciele sieci handlowych wzięli udział w rozmowach B2B zorganizowanych w kolejnych dniach na stoisku KOWR.
Rynek izraelski jest rynkiem atrakcyjnym i perspektywicznym dla polskich firm z branży spożywczej. Od kilku lat obserwowany jest systematyczny wzrost wartości eksportu polskich produktów, co znalazło odzwierciedlenie w dużym zainteresowaniu zwiedzających polskimi produktami.