Skargi i wnioski
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie lub upoważniony Z-ca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu (poniedziałek w godz. 16.00 - 18.00), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta Powiatowego PSP.
Telefon: +48 47 851 70 03;
W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie, przyjmowaniem oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków zajmuje się Sekcja Organizacyjno-Kadrowa, codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30,
Telefon: +48 47 851 70 04
Skargi i wnioski można składać:
- Listownie - na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie
ul. Modrzejowska 74
42-500 Będzin
- Osobiście – w Sekretariacie przy ul. ul. Modrzejowska 74
codziennie w godz. od 7.30 – 15.30
- Za pośrednictwem:
ePUAP: SkrytkaESP
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej:
email: komenda@bedzin.kppsp.gov.pl z zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”
Faks: +48 32 294 45 46
- Ustnie do protokołu:
po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Sekcją Organizacyjno-Kadrową: +48 47 851 70 04
WAŻNE!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Skarga/wniosek powinien zawierać:
1.1 Imię i nazwisko wnoszącego.
1.2. Dokładny adres do korespondencji
Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Petycje
Osoby i podmioty zainteresowane złożeniem petycji do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. 2014, poz. 1195), prosimy o zapoznanie się z informacją umieszczoną poniżej i na stronie BIP KW PSP pod adresem:
http://www.psp.bip.mswia.gov.pl/petycje
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. stanowi:
Art. 63. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. 2014, poz. 1195).
Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
Zgodnie z Art. 2 ust. 3. przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
1. Zmiany przepisów prawa.
2. Podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję.
3. Życia zbiorowego.
4. Wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie. W przypadku braku właściwości, Komenda Powiatowa PSP będąca adresatem petycji przesyła
ją w terminie do 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję. (Art. 6 ust. 1.)
Elementy składowe petycji reguluje Art. 4.
Petycja powinna zawierać:
1. Oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję: imię i nazwisko (petycja indywidualna), nazwa podmiotu (petycja zbiorowa w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób).
2. Dokładny adres do korespondencji: miejscowość, ulica, numer domu i lokalu, e-mail.
3. Tytuł petycji.
4. Wskazanie adresata petycji.
5. Wskazanie przedmiotu petycji.
6. Uzasadnienie (ewentualne załączniki w postaci dokumentów).
7. Pod petycją musi być złożony podpis przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot oraz pod informacją o udostępnieniu danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podpis pod petycją składaną za pomocą środków komunikacji elektronicznej reguluje Art. 4 ust. 5. Ustawy.
Jeśli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w Art. 4 ust. 2 pkt. 1 lub 2. pozostawia się ją bez rozpatrzenia, co reguluje Art. 7. W zależności od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody) Komenda Powiatowa PSP zobowiązana jest do wezwania wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Petycje można składać:
- Listownie - na adres:
- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie
- ul. Modrzejowska 74
- 42-500 Będzin
- Osobiście – w Sekretariacie przy ul. ul. Modrzejowska 74
codziennie w godz. od 7.30 – 15.30
- Za pośrednictwem:
ePUAP: SkrytkaESP
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej:
email: komenda@bedzin.kppsp.gov.pl z zaznaczeniem w tytule „Petycja”
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi. W zakresie nieuregulowanym przez Ustawę o petycjach z 6 września 2015 r. stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym RODO,
informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie, 42-500 Będzin, ul. Modrzejowska 74,
tel. 47 8517003, fax 32 2944546, e-mail: komenda@bedzin.kppsp.gov.pl - W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – st. sekc. Anna Gawron: tel. +48 47 851 51 80 , e-mail: agawron@katowice.kwpsp.gov.pl oraz Zastępca Inspektora Ochrony Danych – str. Aleksandra Albera: tel +48 47 851 55 11, e-mail: aalbera@katowice.kwpsp.gov.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia / załatwienia lub przekazania do rozpatrzenia / załatwienia zgodnie z właściwością innym podmiotom / organom skargi, wniosku, petycji, interwencji i będą udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub umów powierzenia.
- Odbiorcami danych są: jednostki organizacyjne PSP, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policja, Sądy, Prokuratura.
- Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji ww. celów, nie krócej niż w czasie wskazanym w przepisach o archiwizacji.
- Podanie danych jest wymagane w związku z obowiązkiem ustawowym wynikającym z: art. 63 §2 ustawy z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 ze zm.) oraz §6 ust. 2 i §8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46), w związku z art. 226 kpa; art. 4 ust. 2 pkt 1 i 2 oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz. U. z 2017r. poz. 1123).
- Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
9. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
- Pierwsza publikacja:
- 05.12.2020 09:44 mł. asp. Jarosław Mroźla
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. asp. Jarosław Mroźla
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 9.0 | 14.07.2023 10:39 asp. Jacek Apostolski |
Skargi i wnioski | 8.0 | 27.12.2021 14:34 mł. asp. Jacek Apostolski |
Skargi i wnioski | 7.0 | 27.12.2021 13:51 mł. asp. Jacek Apostolski |
Skargi i wnioski | 6.0 | 26.03.2021 12:47 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Skargi i wnioski | 5.0 | 26.03.2021 12:13 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Skargi i wnioski | 4.0 | 13.02.2021 16:44 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Skargi i wnioski | 3.0 | 07.12.2020 09:55 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Skargi i wnioski | 2.0 | 07.12.2020 09:53 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Skargi i wnioski | 1.0 | 05.12.2020 09:44 mł. asp. Jarosław Mroźla |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP