Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Busku-Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej w Busku-Zdroju.
- Data publikacji strony internetowej: 2017-12-15
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024.03.27
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- nie posiadają wszystkich opisów alternatywnych, które są na bieżąco uzupełniane,
- niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-07
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024.03.27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- koordynator ds. dostępności - Pan Michał Grusiecki, email: m.grusiecki@straz.kielce.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Prezesa PFRON.
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej ul. Waryńskiego 29a, 28-100 Busko – Zdrój.
Do budynku prowadzi wejście główne znajdujące się na poziomie gruntu od strony drogi dojazdowej na wewnętrzny plac komendy, posiadające trzy schody. Pomieszczenia biurowe Komendy mieszczą się na drugiej kondygnacji. Dodatkowe wejście pozbawione przeszkód dla osób niepełnosprawnych znajduje się
z drugiej strony budynku przy Stanowisku Kierowania Komendanta Powiatowego. Petent informuje dyżurnego o celu wizyty, który z kolei powiadamia osobę kompetentną do realizacji sprawy. Następnie merytoryczny funkcjonariusz schodzi do petenta.
Budynek komendy nie posiada windy, dlatego dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się również na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministra Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Materiały
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2024-2025Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2024-2025.pdf 0.29MB Wytyczne zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w jednostkach organizacyjnych
Wytyczne_zapewniania_dostępności_dla_osób_ze_szczególnymi_potrzebami_w_jednostkach_organizacyjnych_PSP_317389_388853.pdf 0.66MB Raport o stanie zapewnienia dostępności
Raport.pdf 5.05MB
- Pierwsza publikacja:
- 24.03.2021 20:08 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Robert Wójcikiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 11.0 | 22.05.2024 11:07 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 27.03.2024 08:18 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 22.04.2023 15:18 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 24.03.2023 10:09 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 24.03.2023 10:08 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 19.01.2023 11:38 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 19.01.2023 10:16 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 14.11.2022 09:30 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 02.04.2022 21:03 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 07.06.2021 09:54 Szymon Jagun |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 24.03.2021 20:08 asp. sztab. Robert Wójcikiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP