Klauzula informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Chodzieży, (64-800 Chodzież ul. Marcinkowskiego 6, tel.: 67 22 23 300, fax 67 22 23 316, e-mail: kppspchodziez@psp.wlkp.pl).
- W wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (61-767 Poznań ul. Masztalarska 3, tel.: 61 22 20 585, kontakt elektroniczny: http://www.psp.wlkp.pl/iod/).
- Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c, d i e RODO – w związku z obsługą zgłoszenia alarmowego o zdarzeniu oraz prowadzenia działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołowa lub innym miejscowym zagrożeniem.
- Administrator przetwarza dane osobowe osoby zgłaszającej, osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej.
- Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw.
- Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 30 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
_________________________________________________________________
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Chodzieży, (64-800 Chodzież ul. Marcinkowskiego 6, tel.: 67 22 23 300, fax 67 22 23 316, e-mail: kppspchodziez@psp.wlkp.pl).
- W Komendzie Powiatowej PSP w Chodzieży wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: ( 61-767 Poznań ul. Masztalarska 3, tel.: (61) 22-20-585, kontakt elektroniczny: http://www.psp.wlkp.pl/iod/).
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu popularyzacji zagadnień ochrony przeciwpożarowej w ramach tzw. prewencji społecznej – czyli zapobieganiu powstawiania pożarów i innych miejscowych zagrożeń zgodnie z art. 1 pkt. 1 ustawy z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 620) w związku z art. 6 ust. 1 lit e RODO – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi”.
- Państwa dane osobowe w ramach celu określonego w punkcie 3 nie będą przekazywane do innych odbiorców.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu zakończenia popularyzacji danego przedsięwzięcia wymienionego w punkcie 3.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, przeniesienia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Posiadają Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem;
- Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 30 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl) jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Państwa danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, i jest dobrowolne. Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji celu określonego w punkcie 3.
- Przetwarzanie podanych przez Państwa danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
_________________________________________________________________
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że w obiektach oraz pojazdach Komendy Powiatowej PSP w Chodzieży, a także w ich bezpośrednim otoczeniu prowadzona jest obserwacja i rejestracja obrazu w postaci monitoringu wizyjnego.
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Chodzieży, (64-800 Chodzież
ul. Marcinkowskiego 6, tel.: 67 22 23 300, fax 67 22 23 316,
e-mail: kppspchodziez@psp.wlkp.pl). - W Komendzie Powiatowej PSP w Chodzieży wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: (61-767 Poznań ul. Masztalarska 3, tel.: 61 22 20 585, kontakt elektroniczny: http://www.psp.wlkp.pl/iod/).
- Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku mogę być przetwarzane w celu
i zakresie koniecznym do zapewnienia bezpieczeństwa strażaków i pracowników PSP, zachowania w tajemnicy informacji, ochrony mienia państwowego będącego w dyspozycji PSP, zabezpieczeniu tego mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ustaleniu ewentualnej odpowiedzialności majątkowej z tego tytułu. Dane mogą służyć także wsparciu procesu doskonalenia zawodowego, przygotowania analizy działań ratowniczych i ich dokumentowania. - Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą te podmioty, którym administrator ma obowiązek przekazywania danych na gruncie obowiązujących przepisów prawa oraz nadrzędne jednostki Państwowej Straży Pożarnej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane na rejestratorach zapisywane są w sposób ciągły. Ich okres przechowywania nie przekracza 30 dni, chyba że prawo nakazuje dłuższe przechowywanie danych. Nowe dane nadpisywane są na danych już istniejących i w zależności od częstotliwości korzystania z rejestratora, dostępne mogą być w czasie nie krótszym niż 7 dni od momentu zapisu.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych .
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. - Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
_________________________________________________________________
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O ŚWIADCZENIE RATOWNICZE
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach (64-600 Oborniki, ul. 11 Listopada 16,
tel.: 47 771 85 00 , fax: 61 22 61 498, e‑mail: kppspoborniki@psp.wlkp.pl).
2. Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych: kontakt telefoniczny 47 771 61 89, kontakt elektroniczny: http://www.psp.wlkp.pl/iod/ lub listownie kierując korespondencję na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi wniosków o przyznanie świadczenia ratowniczego, o którym mowa w art. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 lit. c RODO, natomiast dla danych osobowych w postaci numeru telefonu oraz adresu e-mail podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 lit. a RODO (zgoda).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) za pośrednictwem Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej organ emerytalny określony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w zakresie niezbędnym do wypłaty świadczenia ratowniczego oraz do żądania i dochodzenia nienależnie pobranego świadczenia ratowniczego;
b) właściwy wójt (burmistrz, prezydent miasta) w zakresie otrzymywania informacji zawartych w rejestrze przyznanych świadczeń ratowniczych;
c) operator pocztowy w zakresie dostarczenia niezbędnej korespondencji.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 lat od zakończenia sprawy, rok w komórce merytorycznej (licząc od 1 stycznia roku następnego od daty wydania decyzji), a potem w archiwum zakładowym. Po tym okresie zostanie przeprowadzona ekspertyza i po ustaniu celu dokumentacja zostanie usunięta.
7. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, ograniczenia przetwarzania, natomiast dla danych osobowych przetwarzanych w oparciu o zgodę (tj. numer telefonu i adres e-mail) dodatkowo przysługuje prawo usunięcia tych danych i cofnięcia zgody na przetwarzanie wyrażone w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych wiąże się z brakiem możliwości przeprowadzenie postępowania o przyznanie świadczenia ratowniczego.
10. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
_________________________________________________________________
Materiały
Dane osobowe zbierane w czasie organizowania i prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczychC_KLAUZULA_INFORMACYJNA_akcje_998.pdf 0.07MB Dane osobowe zbierane w ramach tzw. prewencji społecznej czyli zapobieganiu powstawiania pożarów i innych miejscowych zagrożeń
C_KLAUZULA_INFORMACYJNA_prew_spol.pdf 0.28MB Dane osobowe zbierane przez system monitoringu obiektów oraz pojazdów KP PSP w Chodzieży
C_KLAUZULA_INFORMACYJNA_monitoring_wizyjny.pdf 0.19MB RODO - Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadministratorów SWD PSP
RODO_ZAKRES_SWD.pdf 0.31MB RODO - Odpowiedzialność i zadania innych niż PSP jednostek ochrony przeciwpożarowej mających dostęp do SWD PSP
RODO_ODPO_do_SWD.pdf 0.21MB Klauzula informacyjna dla ubiegającego się o świadczenie ratownicze
2022_Chodzież__-_Klauzula_informacyjna_SSR_OSP.pdf 0.29MB
- Pierwsza publikacja:
- 02.10.2020 13:25 Artur Binkowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Artur Binkowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Klauzula informacyjna | 4.0 | 04.04.2022 13:41 Leszek Naranowicz |
Klauzula informacyjna | 3.0 | 15.10.2020 15:31 Artur Binkowski |
Klauzula informacyjna | 2.0 | 15.10.2020 15:29 Artur Binkowski |
Klauzula informacyjna | 1.0 | 02.10.2020 13:25 Artur Binkowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP