W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja ds. Finansów

Główny księgowy
asp. Agnieszka Nowak

Specjalista
Dorota Madziar

tel. tel. 47-87-171-60

 

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru w imieniu Komendanta Powiatowego nad gospodarką finansową;

2) organizowaniesystemu rachunkowości i ustalanie zasad obiegu dokumentów w Komendzie Powiatowej;

3) prowadzenie rachunkowości Komendy Powiatowej zgodnie zobowiązującymi przepisami i zasadami;

4) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Komendy Powiatowej,
b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Komendę Powiatową,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności;

5) analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Komendy Powiatowej.

6) analiza wykonania budżetu Komendy Powiatowej i realizacja sprawozdawczości budżetowej, pozabudżetowej i statystycznej;

7) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli wzakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

8) prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz dokumentacji z tym związanej;

9) prowadzenie spraw w zakresie dochodzenia należności, windykacji zobowiązań oraz obciążeń;

10) wystawianie faktur i not księgowych we współpracy z komórkami organizacyjnymi;

11) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przekazywania informacji o bieżącym stanie zobowiązań w zakresie wpłaconych wadiów i zabezpieczeń należytego wykonania umowy z tytułu prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i zawartych umów;

12) nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej;

13) ewidencjonowanie i rozliczanie szkód w oparciu o otrzymane materiały oraz egzekwowanie należności;

14) prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;

15) planowanie przychodów i wydatków Komendy Powiatowej oraz ich realizacja i rozliczanie w zakresie kompetencji przekazanych przez Starostę Powiatu dzierżoniowskiego;

16) planowanie środków finansowych w ramach funduszu wsparcia;

17) realizowanie zadań z zakresu ubezpieczeń strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej;

18) realizowanie zadań z zakresu dotacji dla jednostek OSP z terenu powiatu dzierżoniowskiego:
a) nadzór nad procesem wnioskowania i przygotowaniem umów o dofinansowanie (dotacje);
b) nadzór i rozliczenie umów z przydzielonych dotacji;
c) przygotowanie opinii Komendanta Powiatowego dotyczącej wykorzystania dotacji przez jednostki OSP. Sprawdzanie pod względem merytorycznym;
d) nadzór, wprowadzanie danych i obsługa Systemu OD OSP.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.10.2021 08:32 Sławomir Dudziński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sławomir Dudziński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja ds. Finansów 2.0 17.07.2023 10:08 Wojciech Jędrzejak
Sekcja ds. Finansów 1.0 08.10.2021 08:32 Sławomir Dudziński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}