W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Koordynator dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę Powiatową PSP w Gołdapi oraz monitorowanie zapewnienia przez ten resort dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KP PSP. Z koordynatorem można kontaktować się w wyżej wymienionych sprawach.

Koordynator dostępności
mł. bryg. Michał Herman
e-mail: zastepca.goldap@kwpsp.olsztyn.pl
tel.: 47 7329 402

Zastępca koordynatora dostępności
mł. bryg. Bogdan Mielnik
e-mail: prewencja.goldap@kwpsp.olsztyn.pl
tel.: 47 7329 406

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej KP PSP w Gołdapi.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-06-05
  • Data sporządzenia deklaracji: 2020-12-10
  • Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji: 2025-03-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktów

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. bryg. Michał Herman, mł. bryg. Bogdan Mielnik
  • E-mail: zastepca.goldap@kwpsp.olsztyn.pl, prewencja.goldap@kwpsp.olsztyn.pl
  • Telefon: 47 7329 402, 47 7329 406

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego listownie pocztą lub drogą elektroniczną:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi
  • Adres: 19-500 Gołdap, ul. Wojska Polskiego 19
  • E-mail: sekretariat.goldap@kwpsp.olsztyn.pl
  • Telefon: 47 7329 400

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Teren Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi jest ogrodzony i posiada utwardzoną nawierzchnię. Wjazd/wejście jest możliwe poprzez bramę przesuwną automatyczną. Przy bramie wjazdowej na teren Komendy oraz przy dwóch wejściach do budynku znajdują się wideodomofony (umieszczone na niskiej wysokości). Na terenie obiektu znajduje się duży, przestronny parking z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami (oznakowanie poziome).
Główne wejście do budynku Komendy znajdujące się od strony ul. Wojska Polskiego oraz dwa pozostałe wejścia, nie są ograniczone barierami architektonicznymi w postaci progów, schodów zewnętrznych. Nad wejściami do obiektu znajdują się zadaszenia chroniące przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na wejściu znajdują się szklane drzwi zewnętrzne (oznakowane). Drzwi nie otwierają się automatycznie. Od strony wewnętrznej przy drzwiach umieszczone są przyciski zwalniające drzwi i umożliwiające wyjście z obiektu. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Obiekt nie posiada dźwigów osobowych oraz platform.
Pomieszczenia biurowe usytuowane są na piętrze, do których prowadzą schody wyposażone w poręcze o różnej wysokości. Pokoje są oznakowane kontrastowym numerem oraz danymi pracownika obsługującego daną komórkę organizacyjną. Biurka do obsługi interesantów są różnej wysokości. Na dole znajduje się stolik z krzesłem w celu obsługi interesantów. Ponadto wideodomofony umożliwiają kontakt z dyżurnym, który w zależności od potrzeb przy pomocy wyznaczonych pracowników, zapewnieni niezbędną pomoc m.in.: przy przemieszczaniu osób z niepełnosprawnościami lub obsługi interesantów na parterze budynku. Wewnętrzne ciągi komunikacyjne w obiekcie są szerokie i przestronne, bez progów. W obiekcie znajdują się znaki ewakuacyjne. Poziom oświetlenia w budynku nie jest zbyt intensywny.
Do obiektu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku Komendy nie ma wind oraz dostosowań architektonicznych takich jak: platformy, pętle indukcyjne. Natomiast może zostać wykorzystany dźwiękowy system powiadamiania alarmowego (informacje przekazywane przez dyżurnego). Funkcjonariusze oraz pracownicy Komendy są odpowiednio przeszkoleni w razie wystąpienia konieczności ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Dostępność cyfrowa

Skróty klawiszowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • pliki PDF, DOC, itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
  • brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
  • nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    - pochodzą z różnych źródeł,
    - są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    - opublikowane zostały na podstawie zasad przyjętych w innej instytucji,
    - opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Część materiałów filmowych na stronie https://www.gov.pl/web/kppsp-goldap nie posiada m.in. napisów dla osób Głuchych i słabosłyszących. Strona www – Aplikacja "SCHRONY" nie spełnia wymogów w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Brak jest aplikacji mobilnych.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gołdapi zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się:

KP PSP w Gołdapi zapewnia również na swojej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

Materiały

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności.pdf 0.67MB
Raport o stanie zapewnienia dostępności
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności.pdf 2.69MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.06.2025 11:59 Michał Herman
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Michał Herman
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 6.0 05.06.2025 15:49 Michał Herman
Deklaracja dostępności 5.0 05.06.2025 13:57 Michał Herman
Deklaracja dostępności 4.0 05.06.2025 13:27 Michał Herman
Dostępność 3.0 05.06.2025 13:24 Michał Herman
Dostępność 2.0 05.06.2025 13:04 Michał Herman
Deklaracja dostępności 1.0 05.06.2025 11:59 Michał Herman

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP