Swiadczenia ratownicze dla druhów OSP
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Górze przesyła do służbowego wykorzystania informacje, dotyczące zasad składania i przyjmowania wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego na podstawie ustawy z dnia 17 grudnia 2021 roku o ochotniczych strażach pożarnych. Ponadto KP PSP w Górze informuje, że imienna ewidencja udziału strażaków OSP w działaniach ratowniczych prowadzona jest od 2015 r.
- świadczenie przyznaje się na wniosek zainteresowanego złożony do komendanta powiatowego PSP – tj. organu przyznającego, właściwego dla siedziby jednostki OSP, do której należy strażak ratownik OSP,
- prawo do tego świadczenia przysługuje po osiągnięciu przez mężczyznę 65 roku życia i 25 lat czynnego uczestniczenia w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych , a przez kobietę 60 roku życia i 20 lat czynnego uczestniczenia w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych,
- świadczenie wypłaca Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA:
- wypłata następuje miesięcznie, do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od miesiąca, w którym przyznano świadczenie ratownicze (art. 18 ust. 2 ustawy);
- zgodnie z art. 51. ust 1. ustawy, osobie, która złoży wniosek o przyznanie świadczenia ratowniczego w terminie 9 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, przyznaje się prawo do świadczenia ratowniczego od miesiąca wejścia w życie ustawy, o ile w miesiącu tym spełniała wszystkie niezbędne warunki do nabycia prawa do świadczenia ratowniczego.
Koordynatorem ds. świadczeń ratowniczych dla strażaków ratowników OSP w KP PSP w Górze jest: sekc. Monika Boksińska, tel. 65 543 23 44 wew. 80.
Materiały
Instrukcja pomocnicza dla członków OSP1_instrukcja_pomocnicza_dla_członków_OSP.pdf 0.19MB Wzór druku - OŚWIADCZENIE_ŚWIADKA
2_Wzór_druku_OŚWIADCZENIE_ŚWIADKA.pdf 0.21MB Wniosek o przyznanie świadczenia ratowniczego
3_Wniosek_o_przyznanie_świadczenia_ratowniczego.pdf 0.16MB