W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego

Starszy Inspektor Sztabowy  - st. asp. Sławomir Goldsztajn

tel. +48 47 851 80 26
 

 

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego

tel. alarmowy 998

tel. +48 47 851 80 21

e-mail: psk@strazklobuck.pl

 

Do zadań Sekcji Operacyjnej należy w szczególności:

W zakresie zadań operacyjnych:

1) analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze miasta i powiatu oraz

    przygotowanie Komendy do organizacji działań ratowniczych, katastrof lub klęsk

    żywiołowych, a także bieżąca weryfikacja organizacji działań ratowniczych;

2) opracowywanie i aktualizacja: planów ratowniczych, analizy zabezpieczenia operacyjnego,     

    analizy gotowości operacyjnej, analizy ćwiczeń i innych materiałów o charakterze  

     analityczno – operacyjnym;

  1. opracowanie i aktualizacja planu sieci podmiotów KSRG na obszarze powiatu w tym sporządzanie dokumentacji dotyczącej włączania i wyłączania OSP do/z KSRG;
  2. zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami
    i środkami KSRG i innych JOP na terenie działania komendy oraz obszaru chronionego, a także umożliwiające współpracę ze Stanowiskiem Kierowania Komendanta Wojewódzkiego;
  3. współdziałanie z innymi służbami i instytucjami w zakresie powiadamiania i dysponowania sił i środków; obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowanie, obsługa alarmów pożarowych przekazywanych systemem monitoringu pożarowego i dysponowanie sił i środków zgodnie z odrębnymi ustaleniami;
  4. udział w uzgadnianiu sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą pod względem technicznym oraz współpraca w realizacji zadań związanych z systemem monitoringu pożarowego, w szczególności: zapewnienie prawidłowej obsługi urządzeń monitoringu pożarowego, lokalizacji Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych oraz realizacja szkoleń w tym zakresie;
  5. współdziałanie ze służbą dyżurną powiatowych centrów zarządzania kryzysowego, ze specjalistami branżowymi w sprawach ratownictwa w zakresie określonym odrębnymi regulacjami oraz podmiotami zajmującymi się monitorowaniem, prognozowaniem zagrożeń, a także innymi podmiotami działającymi na rzecz KSRG oraz dysponowania nimi według odrębnych ustaleń;
  6. przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo-gaśniczych;
  7. analizowanie stanu wyposażenia i przygotowania podmiotów KSRG oraz pozostałych JOP do działań ratowniczych oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
  8. prowadzenie, aktualizowanie  i korzystanie z baz danych;
  9. utrzymywanie stałej łączności z SKKW oraz zastępami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych;
  10. przyjmowanie zgłoszeń o zagrożeniach i dysponowanie siłami i środkami jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz powiadamianie innych służb ratowniczych na terenie powiatu, a także rejestrowanie i ewidencjonowanie udziału jednostek ochrony przeciwpożarowej w działaniach ratowniczych, a także przekazywanie informacji do SKKW oraz innych podmiotów zgodnie z odrębnymi ustaleniami
  11. dokonywanie bieżącej oceny sytuacji na terenie działania komendy w zakresie występujących pożarów, klęsk żywiołowych i innych miejscowych zagrożeń oraz jego operacyjnego zabezpieczenia;
  12. planowanie i organizowanie pełnienia służby, w tym opracowywanie i realizacja harmonogramu czasu służby i dyżurów domowych strażaków, ewidencjonowanie czasu służby funkcjonariuszy SKKP oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz sporządzanie okresowych zestawień ilości godzin służby w warunkach szkodliwych lub uciążliwych;
  13. sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz  sporządzanie innej dokumentacji związanej z realizacją działań ratowniczych, w tym potwierdzeń i zaświadczeń;
  14. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności;
  15. przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
  16. kontrolowanie i weryfikowanie gotowości operacyjnej Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych oraz innych podmiotów KSRG oraz pozostałych JOP, analizowanie gotowości operacyjno-technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawianie wniosków w tym zakresie;
  17. przeprowadzanie kontroli toku służby w JRG oraz inspekcji gotowości operacyjnej w OSP na obszarze miasta i powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
  18. przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych i związków taktycznych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
  19. prowadzenie i korzystanie z planów operacyjnych oraz dokumentacji operacyjnej pomocniczej lub specjalnej;
  20. udział w pracach związanych z funkcjonowaniem KSRG;
  21. prowadzenie ewidencji podmiotów KSRG oraz innych JOP na terenie działania komendy działania;
  22. bieżące informowanie kierownictwa komendy i oficera prasowego o szczególnych zdarzeniach odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych;
  23. administrowanie systemem SWD PSP oraz wprowadzanie i przetwarzanie danych w systemie zgodnie z odrębnymi ustaleniami;
  24. wykonywanie zadań związanych z rozdziałem dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG oraz innych;
  25. przygotowywanie zakresów czynności dla funkcjonariuszy pełniących służbę na SKKP.

W zakresie zadań łączności:

  1. zapewnienie łączności przewodowej i bezprzewodowej w komendzie;
  2. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
  3. uzgadnianie z jednostką nadrzędną zmiany warunków technicznych korzystania z sieci radiowych UKF PSP na terenie działania komendy
  4. planowanie i wdrażanie w komendzie nowoczesnych technik łączności oraz organizowanie spójnego systemu łączności dla jednostek ochrony przeciwpożarowej na terenie działania komendy;
  5. planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia, współdziałania a także systemów alarmowania na terenie działania komendy
  6. analizowanie i bieżące weryfikowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy;
  7. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na terenie działania komendy;
  8. sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;
  9. szkolenie abonentów sieci radiowych UKF PSP z zasad prowadzenia korespondencji radiowej;
  10. opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentacji łączności Komendy.

W zakresie zadań informatyki:

  1. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy;
  2. zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy, nadzór oraz analizowanie wdrażanych komputerowych systemów wspomagania, dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG wykorzystywanych w działalności komendy;
  3. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
  4. planowanie i wdrażanie w podmiotach KSRG i innych JOP nowoczesnych technik informatycznych;
  5. sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
  6. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
  7. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy;
  8. realizacja zadań administratora sieci oraz administrowanie i zarządzanie w zakresie technicznej sprawności informatycznymi systemami dziedzinowymi wspomagającymi pracę bieżącą komendy, w tym stanowiska kierowania;
  9. prowadzenie zagadnień związanych z podpisem elektronicznym w strukturze klucza publicznego dla komendy;
  10. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie systemów teleinformatycznych;
  11. realizacja zadań związanych z cyberbezpieczeństwem teleinformatycznym;
  12. obsługa i nadzór techniczny nad stroną internetową, w tym BIP oraz administrowanie kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną

z administrowanie kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia ze zdarzenia KP PSP Kłobuck
Wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_ze​_zdarzenia​_KP​_PSP​_Kłobuck.pdf 0.10MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 10:01 mł. kpt. Janusz KNOPIK
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Janusz Knopik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 15.0 03.09.2024 10:05 st. kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 14.0 05.12.2023 09:53 st. kpt. Kamila PUDŁO
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 13.0 11.11.2023 00:06 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 12.0 01.07.2023 00:02 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 11.0 17.03.2023 20:42 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 10.0 01.10.2022 18:42 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 9.0 01.10.2022 00:12 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 8.0 18.07.2022 12:56 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 7.0 01.04.2022 00:06 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 6.0 01.12.2021 00:03 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 5.0 01.06.2021 18:11 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 4.0 04.05.2021 08:20 kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 3.0 24.02.2021 12:57 mł. kpt. Janusz KNOPIK
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 2.0 10.12.2020 10:42 st. kpt. Kamila PUDŁO
Sekcja Operacyjna / Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego 1.0 07.12.2020 10:01 mł. kpt. Janusz KNOPIK

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}