W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-10

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Część plików multimedialnych (filmy, zdjęcia) może nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących – pliki te zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-10
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-12-10

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Azierski.
  • E-mail: k.azierski@psp.kolobrzeg.pl
  • Telefon: 94 355 14 44

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy PSP w Kołobrzegu
  • Adres: ul. Żurawia 12B, 78-100 Kołobrzeg
  • E-mail: sekretariat@psp.kolobrzeg.pl
  • Telefon: 94 355 14 35

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku komendy prowadzą cztery wejścia. Wejście od ulicy Żurawiej przeznaczone jest dla osób zewnętrznych. Wejście jest na poziomie gruntu.

Z powodu technicznych uwarunkowań niemożliwe jest wyposażenie budynku w windę, dlatego dla osób na wózkach dostępny jest tylko hol i pomieszczenie na parterze. W tym przypadku zastosowano rozwiązane alternatywne: pracownik właściwy merytorycznie w załatwianej sprawie schodzi na parter do osoby zainteresowanej.

Przy drzwiach wejściowych znajduje się domofon. Do holu prowadzą dwoje szklanych drzwi, pomiędzy którymi zlokalizowany jest przedsionek z okienkiem podawczym. W pomieszczeniu za okienkiem podawczym znajduje się strażak, który całodobowo pełni służbę.

Drzwi nie są otwierane automatycznie.

Dalsze wejście następuje z kontrolą dostępu. Wyznaczony funkcjonariusz wprowadza osobę zainteresowaną do miejsca spotkania z pracownikiem komendy.

W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Sekretariat znajduje się na II piętrze budynku.

Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku komendy i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Schody w budynku są oznakowane kontrastową taśmą: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu.

W budynku komendy nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku komendy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online.

Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.

Informacje dodatkowe Ułatwienia:

Zapewnienie dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami.                                                                                                                   

KP PSP w Kołobrzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu:

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

Inne informacje i oświadczenia Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej
ul. Żurawia 12B
78-100 Kołobrzeg

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności 2021
Raport​_o​_stanie​_dostępności​_2021​_-​_wersja​_dostępna​_2021.pdf 0.06MB
Plan działania na rzecz poprawy dostępności 2021
Plan​_działania​_dostępność​_2021.pdf 0.10MB
Plan działania na rzecz poprawy dostępności 2021
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_dostępności​_2021.pdf 0.58MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 16:28 Sławomir Stankiewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Elżbieta Staszak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 10.0 13.09.2021 14:15 Elżbieta Staszak
Deklaracja dostępności 9.0 31.03.2021 12:38 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 8.0 31.03.2021 12:36 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 7.0 31.03.2021 12:36 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 6.0 31.03.2021 12:33 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 5.0 21.12.2020 08:51 str. Cezary Rynkun
Deklaracja dostępności 4.0 13.12.2020 20:52 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 3.0 12.12.2020 15:55 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 2.0 12.12.2020 15:48 Sławomir Stankiewicz
Deklaracja dostępności 1.0 09.12.2020 16:28 Sławomir Stankiewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}