Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu lub ich elementów może:
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku, zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu
ul. Żurawia 12 B
78-100 Kołobrzeg
- przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na psk@psp.kolobrzeg.pl lub na adres poczty elektronicznej k.azierski@psp.kolobrzeg.pl
- korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP: /KPPSPKol/SkrytkaESP wzór: pismo ogólne do podmiotu publicznego
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,
wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Materiały
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowejWzór_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_cyfrowej.doc 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Elżbieta Staszak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej | 1.0 | 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP