W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zaświadczenia o interwencji straży pożarnej

Komenda Powiatowa PSP w Koluszkach inforuje, że wydaje stosowne "Zaświadczenia o zdarzeniu" po wypełnieniu formularza, który jest do pobrania na dole publikacji oraz po uiszczeniu opłaty skarbowej.
Opłatę te pobiera się w oparciu o ustawę z dnia 16 listopada 2006 roku o Opłacie skarbowej tj. z dnia 7 sierpnia 2020 roku (Dz. U.  z 2020, poz. 1546)



Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką lub bezgotówkowo na konto organu podatkowego w wysokości 17 zł.
W tytule wpłaty należy podać: „opłata skarbowa od zaświadczenia w PSP"

Należną opłatę skarbową należy wpłacać na konto organu zgodnie z właściwością miejscową:
1. od dokonania czynności urzędowej, wydania zaświadczenia oraz zezwolenia - organ podatkowy właściwy ze względu na siedzibę organu który dokonał czynności,
2. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury organ podatkowy ze względu na miejsce złożenia dokumentu.

Konto bankowe na które należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
Urząd Miejski w Koluszkach – PKO Bank Polski SA, Oddział Koluszki, ul. 11-listopada 41,
nr konta: 11 1020 3352 0000 1802 0240 6841


Wpłaty z tego tytułu mogą być również uiszczane w kasie Urzędu Miasta w Koluszkach.

 

Zaświadczenie uzyskuje się w jednym egzemplarzu w formie pisemnej na prośbę osób i instytucji poszkodowanych, towarzystw ubezpieczeniowych, instytucji pomocowych a także sądu, prokuratury i policji. Osoba zgłaszająca się do komendy miejskiej lub powiatowej powinna mieć ze sobą dokument tożsamości oraz dowód opłaty skarbowej na kwotę 17 zł

Podstawa prawna opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na wniosek:

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn.: Dz. U. 2022 poz. 2142 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187, poz. 1330).

Zgodnie z art. 7 ustawy o opłacie skarbowej zwalnia się z opłaty skarbowej:

1) pod warunkiem wzajemności, państwa obce, ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i siły zbrojne, międzynarodowe organizacje i instytucje oraz ich oddziały i przedstawicielstwa, korzystające na podstawie ustaw, umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych z przywilejów i immunitetów, a także członków ich personelu i inne osoby zrównane z nimi, jeżeli nie są one obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) jednostki budżetowe;
3) jednostki samorządu terytorialnego;
4) organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
5) osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
6) osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.

 

Materiały

Zaświadczenie o zdarzeniu (szablon) – plik w formacie pdf
wnioek​_o​_poswiadczenie​_interwencji.pdf 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.11.2020 09:43 st.kpt. Artur Jachymczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st.kpt. Artur Jachymczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zaświadczenia o interwencji straży pożarnej 2.0 31.10.2024 10:09 mł. bryg. Artur Jachymczak
Zaświadczenia o interwencji straży pożarnej 1.0 30.11.2020 09:43 st.kpt. Artur Jachymczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}