Samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych
Starszy technik sztabowy ds. organizacyjnych
st. ogn. mgr Żaneta Marciniak
tel. 24 251-00-60
fax. 24 251-00-75
e-mail: kutno@lodzkie.straz.gov.pl
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. organizacyjnych należy w szczególności:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo - gaśniczych
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej
- bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej
- nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną
W zakresie BHP:
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
- przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników
- uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy