W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie lub ich elementów może:
1.    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
2.    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej powinien zawierać:
1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku, zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.

Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•    wypełnić i wysłać na adres: Komenda Powiatowa PSP w Kutnie, ul. 1-go Maja 7, 99-300 Kutno
•    przynieść wniosek do sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Kutnie, gdzie znajduje się punkt obsługi osób z niepełnosprawnością ,w godzinach od 8:00 do 16:00
•    wysyłając fax na numer 24 251 00 75
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na kutno@lodzie.straz.gov.pl
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP

Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
3.    z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kutnie.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego ma prawo poinformować podmiot publiczny:
•    o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:
•    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
•    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej bądź informacyjno - komunikacyjnej, powinien zawierać:
1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.

Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, można:
•    wypełnić i wysłać na adres: Komenda Powiatowa PSP w Kutnie, ul. 1-go Maja 7, 99-300 Kutno
•    przynieść wniosek do sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Kutnie, gdzie znajduje się punkt obsługi osób z niepełnosprawnością ,w godzinach od 8:00 do 16:00
•    wysyłając fax na numer 24 251 00 75
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na kutno@lodzie.straz.gov.pl
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP

Tryb odwoławczy
Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo
3.    z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z art.32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wniosek​_-​_żądanie​_zapewnienia​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej bądź informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.02.2022 10:32 mł. asp. Bartłomiej Smakowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Żaneta Marciniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności 6.0 18.10.2023 14:40 st. ogn. Żaneta Marciniak
Wniosek o zapewnienie dostępności 5.0 18.10.2023 11:32 st. ogn. Żaneta Marciniak
Wniosek o zapewnienie dostępności 4.0 18.10.2023 11:20 st. ogn. Żaneta Marciniak
Wniosek o zapewnienie dostępności 3.0 28.02.2023 13:01 asp. Bartłomiej Smakowski
Wniosek o zapewnienie dostępności 2.0 03.03.2022 11:55 st. ogn. Żaneta Marciniak
Wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 23.02.2022 10:32 mł. asp. Bartłomiej Smakowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}