W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główna księgowa Sekcja Finansów
Główny Księgowy
mgr Iwona Hanus

Kontakt:
tel. 17 242 14 59 , wew. 18

Do zadań Sekcji Finansów (symbol  PF) należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
2) prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
b) uzgadnianiu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnieniu terminowego ściągania należności,

4) analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
5) dokonywanie wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

6) wnioskowanie i nadzór nad prawidłowością przebiegu inwentaryzacji oraz rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
7) prowadzenie gospodarki kasowej komendy powiatowej;
8) opracowywanie planu budżetu komendy powiatowej w zakresie wydatków i dochodów;
9) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej i statystycznej;
10) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy powiatowej dotyczących gospodarki finansowej;
11) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
12) przygotowanie wniosków do Zarządu Powiatu w Leżajsku w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
13) naliczanie i rozliczanie uposażeń strażaków i pracowników cywilnych, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
14) wystawianie faktur, rachunków oraz not księgowych we współpracy z komórkami organizacyjnymi komendy powiatowej;
15) prowadzenie spraw w zakresie dochodzenia należności, windykacji zobowiązań i obciążeń;
16) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
17) organizowanie przyjmowania, obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentacji finansowej;
18) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przekazywania informacji o bieżącym stanie zobowiązań w zakresie wypłaconych wadiów i zabezpieczeń należytego wykonania umowy z tytułu prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych i zawartych umów;
19) ewidencjonowanie i rozliczanie szkód w oparciu o otrzymane materiały oraz egzekwowanie należności;
20) prowadzenie i rozliczanie udzielonych zaliczek;
21) wydawanie zaświadczeń zatrudnionym funkcjonariuszom i pracownikom cywilnym w zakresie wynagrodzenia;
22) planowanie środków finansowych w ramach Funduszu Wsparcia;
23) sporządzanie sprawozdań i rozliczanie mandatów karnych nałożonych przez uprawnionych strażaków z Izbą Administracji Skarbowej;
24) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych, prawnych materiałów i wyposażenia oraz uzgadnianie z osobami materialnie odpowiedzialnymi;
25) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej w komendzie powiatowej;
26) współpraca z Komendą Wojewódzką PSP w Rzeszowie w zakresie pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
27) współpraca z firmami ubezpieczeniowymi, sporządzanie deklaracji miesięcznych oraz wniosków dotyczących wypłaty należności z grupowego ubezpieczenia.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.11.2020 20:18 str. Piotr Rybak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno-Kwatermistrzowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 2.0 27.04.2021 08:51 str. Piotr Rybak
Sekcja Finansów 1.0 19.11.2020 20:18 str. Piotr Rybak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}