W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja ds. Kontrolno – Rozpoznawczych

Kierownik Sekcji

st. kpt. mgr inż. Grzegorz Karpiński

e-mail: g.karpinski@strazlubin.pl

Starszy Inspektor

mł. asp. Patryk Zdanowski

e-mail: p.zdanowski@strazlubin.pl

 

Dane kontaktowe do sekcji

tel.: 76 846-18-53

e-mail: kplubin@kwpsp.wroc.pl

 

Do zakresu działań seckji należy

  1. Rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  2. współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  3. inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
  4. opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
  5. opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  6. analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
  7. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
  8. opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
  9. nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą;
  10. opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
  11. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania
    i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
  12. rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
  13. przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
  14. przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
  15. wdrażanie w działalności kontrolno – rozpoznawczej nowych wymagań zawartych
    w znowelizowanych przepisach techniczno – budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
  16. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno – promocyjnej komendy powiatowej przez realizację funkcji oficera prasowego.

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}