W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główny Księgowy

st. sekc. Michalina Ogierman

Telefon: 47 851 82 07


Technik ds. finansowych

mgr Magdalena Bortel

Telefon: 47 851 82 17


Godziny urzędowania:
7:30-15:30



Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

 

W zakresie zadań finansowych:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    5. dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    6. wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  4. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  7. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  8. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  9. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  10. przygotowanie wniosków do starosty w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  11. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  12. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  13. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  15. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  16. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  17. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 21:42 mł. kpt. Marceli Machlowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. kpt. Marceli Machlowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 11.0 01.07.2024 12:37 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 10.0 01.07.2024 12:16 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 9.0 01.07.2024 12:16 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 8.0 02.03.2024 00:40 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 7.0 16.03.2023 20:15 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 6.0 17.02.2023 07:59 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 5.0 02.08.2022 11:47 kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 4.0 04.05.2022 11:59 mł. kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 3.0 17.02.2021 15:29 mł. kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 2.0 07.01.2021 12:51 mł. kpt. Marceli Machlowski
Sekcja Finansów 1.0 09.12.2020 21:42 mł. kpt. Marceli Machlowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}