Sekcja Finansów
Główny Księgowy
st. sekc. Michalina Ogierman
Telefon: 47 851 82 07
Technik ds. finansowych
mgr Magdalena Bortel
Telefon: 47 851 82 17
Godziny urzędowania:
7:30-15:30
Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:
W zakresie zadań finansowych:
- sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
- wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
- realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
- prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
- opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
- sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
- przygotowanie wniosków do starosty w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
- sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
- naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
- realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
- udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
- opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
- organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
- kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 09.12.2020 21:42 mł. kpt. Marceli Machlowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. kpt. Marceli Machlowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Finansów | 11.0 | 01.07.2024 12:37 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 10.0 | 01.07.2024 12:16 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 9.0 | 01.07.2024 12:16 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 8.0 | 02.03.2024 00:40 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 7.0 | 16.03.2023 20:15 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 6.0 | 17.02.2023 07:59 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 5.0 | 02.08.2022 11:47 kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 4.0 | 04.05.2022 11:59 mł. kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 3.0 | 17.02.2021 15:29 mł. kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 2.0 | 07.01.2021 12:51 mł. kpt. Marceli Machlowski |
Sekcja Finansów | 1.0 | 09.12.2020 21:42 mł. kpt. Marceli Machlowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP