Sekcja Finansowa
KIEROWNICTWO
ZADANIA
Do zadań Sekcji Finansowej należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz zasadami rachunkowości budżetowej;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej oraz opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z ich wykorzystania;
- prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Komendanta, dotyczących prowadzenia rachunkowości oraz prowadzenie nadzoru nad realizacja tych przepisów wewnętrznych:
- zakładowego planu kont,
- obiegu dokumentów /dowodów księgowych/,
- zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- sporządzanie bilansu Komendy;
- sporządzanie list płac, poborów i dodatkowych płatności w oparciu o wydane decyzje,
- prowadzenie ubezpieczeń społecznych (ZUS),
- pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i jego roczne rozliczanie,
- prowadzenie kart wynagrodzeń.