W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

10.07.2023

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie,
    Pl. Powstańców Śl. 3, 46-100 Namysłów
  2. Przesłać faksem, na numer: 47 861 68 81
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP.
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: sekretariat.namyslow@psp.opole.pl
  5. Doręczyć osobiście do sekretariatu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30
    do 15:30.     
  6. Złożyć ustnie do protokołu w sekretariacie KP PSP w Namysłowie w poniedziałki
    w godzinach od 13:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów –bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej
w Namysłowie – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg
i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej

Kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: sekretariat.namyslow@psp.opole.pl,  a także doręczone osobiście do sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić 
o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane       bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi    i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez KP PSP w Namysłowie.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, telefonicznie pod numerem
47 861 68 00.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.03.2021 17:00 Marek Kącki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Szweczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 9.0 17.07.2023 11:06 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 8.0 17.07.2023 11:04 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 7.0 17.07.2023 11:02 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 6.0 14.07.2023 07:59 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 5.0 14.07.2023 07:57 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 4.0 06.07.2023 14:43 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 3.0 01.06.2023 10:47 Adrian Wilczynski
Skargi i wnioski 2.0 09.07.2021 14:18 Agnieszka Szewczyk
Skargi i wnioski 1.0 10.03.2021 17:00 Marek Kącki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}