W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

 

Komenda Powiatowa Państwowej straży Pożarnej w Nowej Soli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej PSP w Nowej Soli

https://www.gov.pl/web/kppsp-nowa-sol

 

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-10

 

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2021-10-01

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 2024-03-28

 

Status pod względem zgodności

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  1. Strona, w tym filmy na niej umieszczone nie posiadają tłumacza migowego dla osób niesłyszących lub niedosłyszących.

  2. Filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

  3. Strona zawiera dokumenty PDF, które są głównie skanami dokumentów.
    W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

  4. Teksty zamieszczone przed 2021-10-01 mogą być justowane i pisane różnej wielkości czcionką utrudniając tym samym odczytywanie ich przez konwertery tekstu stron internetowych wykorzystywane przez osoby słabowidzące lub niewidome.

  5. Zdjęcia i grafiki zamieszczone przed 2021-10-01 nie posiadają opisu alternatywnego dla osób niewidomych oraz osób, które korzystają z urządzeń mobilnych.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.

  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki

  • zmiana kontrastu

  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach.

Ułatwienia dostępu – Pomoc

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy: Firefox, Chrome, Internet Explorer: [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok, [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok, Opera: [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok, [-] aby pomniejszyć widok

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Nadzór nad zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • koordynatorzy ds. dostępności

– st. ogn. Wanda Bogacz, e-mail: bogaczw@straz.nowasol.pl  lub tel. 68 355 92 80;

– mł.kpt. Sebastian Olczyk, e-mail: olczyks@straz.nowasol.pl  lub tel. 68 355 92 86.

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Wanda Bogacz.

  • E-mail: bogaczw@straz.nowasol.pl

  • Telefon: 68 3559280

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia
    w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

SKARGI I ODWOŁANIA

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nowej Soli

  • Adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowej Soli, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 A, 67-100 Nowa Sól

  • E-mail: sekretariat@straz.nowasol.pl

  • Telefon: 68 3559280

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nowej Soli, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 A, 67-100 Nowa Sól

 

Wejście do budynku dla interesantów znajduje się od ul. Piłsudskiego, ze względu na kontrolę wejść, teren obiektów komendy jest zamknięty. Zarówno na bramie wjazdowej jak i przy wejściu znajduje się kamera monitoringu wizyjnego oraz domofon na wysokości dostępnej dla osób poruszających się na wózkach. Drzwi otwierane są przez obsługę sekretariatu, lub służbę dyżurną po naciśnięciu klawisza domofonu. Budynek nie posiada windy, dlatego też obsługa osób z niepełnosprawnością ruchową odbywa się na parterze budynku komendy w sali szkoleniowej, na tym poziomie zlokalizowana jest również toaleta dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku komendy nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM), dlatego też prosimy o rozważenie możliwości przez osoby uprawnione przybycia w towarzystwie osoby przybranej.

 

Zapewnienie dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Wniosek i procedura w tej sprawie znajduje się tutaj :

https://www.gov.pl/web/kppsp-nowa-sol/koordynator-ds-dostepnosci

Materiały

Raport​ o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - KP PSP Nowa Sól
Raport​_dostepnosci​_2021.pdf 0.11MB
Plan działania KP PSP Nowa Sól na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024
Plan​_działania​_na​_2022-2024.pdf 0.37MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 17:34 Jarosław Róziewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sekcja organizacyjno-kadrowa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 16.0 28.03.2024 23:45 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 15.0 26.03.2023 23:36 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 14.0 24.03.2023 08:45 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 13.0 02.03.2023 16:48 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 12.0 10.01.2023 17:08 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 11.0 31.03.2022 17:37 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 10.0 31.03.2022 17:33 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 9.0 31.03.2022 17:29 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 8.0 01.10.2021 11:30 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 7.0 01.10.2021 11:28 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 6.0 01.10.2021 11:24 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 5.0 01.10.2021 11:12 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 4.0 27.09.2021 12:50 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 3.0 27.09.2021 12:42 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 2.0 22.03.2021 22:31 Jarosław Róziewicz
Deklaracja dostępności 1.0 07.12.2020 17:34 Jarosław Róziewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}