Skargi i wnioski
Skargi i wnioski można:
- Przesłać listownie, na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nysie , ul. Fryderyka Szopena 5, 48-300 Nysa. - Przesłać faksem, na numer: 47 8616 929.
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nysie ).
- Przesłać elektronicznie na adres mailowy: sekretariat@psp.nysa.pl.
- Doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej PSP w Nysie , od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
- Złożyć ustnie do protokołu w Sekretariacie KP PSP W Nysie , ul. Fryderyka Szopena 5, 48-300 Nysa, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie
Kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00.
Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: sekretariat@psp.nysa.pl, a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.
Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie , jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Nysie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.
Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nysie, telefonicznie pod numerem +48 47 86 16 900 lub +48 47 86 16 917.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 11:13 Michał Kropielnicki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Michał Kropielnicki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 6.0 | 07.07.2023 12:01 Michał Kropielnicki |
Skargi i wnioski | 5.0 | 07.07.2023 12:00 Michał Kropielnicki |
Skargi i wnioski | 4.0 | 07.07.2023 11:59 Michał Kropielnicki |
Skargi i wnioski | 3.0 | 07.07.2023 11:59 Michał Kropielnicki |
Skargi i wnioski | 2.0 | 24.02.2021 15:40 Michał Kropielnicki |
Skargi i wnioski | 1.0 | 08.12.2020 11:13 Michał Kropielnicki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP