Deklaracja dostępności
28.09.2020
Deklaracja dostępności
Podmiotem niniejszej deklaracji jest Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oborniki.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej KP PSP Oborniki (KLIKNIJ TUTAJ)
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-28
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2025-03-10
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób niedosłyszących i niesłyszących, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- pochodzą z różnych źródeł
- niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- transmisje były nadawane na żywo
Poruszanie się po serwisie osób z niepełnosprawnością
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Funkcję koordynatora ds. dostępności w KP PSP Oborniki pełni: Joanna Zawiska,
e-mail: kppspoborniki@psp.wlkp.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 77 18 500 lub za pomocą poczty tradycyjnej, wysyłając list na adres korespondencyjny:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach
ul. 11 Listopada 16, 64-600 Oborniki
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (KLIKNIJ TUTAJ).
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach, ul. 11 Listopada 16, 64-600 Oborniki
lub drogą elektroniczną na adres: kppspoborniki@psp.wlkp.pl
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich (KLIKNIJ TUTAJ).
Dostępność architektoniczna
Do budynków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach prowadzi główne wejście od ul. 11 Listopada z przeszkodami dla osób niepełnosprawnych.
W przedsionku znajduje się domofon przez który należy skontaktować się z dyżurnym Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Obornikach, który jest odpowiedzialny za organizację wejścia do budynku osób postronnych.
Osoby na wózkach mają utrudniony dostęp do domofonu ze względu na schodek przed Komendą. Zalecany sposób kontaktu z dyżurnym to skorzystanie z pomocy drugiej osoby lub telefonicznie na nr tel. 48 771 85 10 lub 11. Ze względu na brak windy dyżurny SK KP poprosi pracownika właściwego do załatwianej danej sprawy, o wyjście przed budynek Komendy.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie Komendy Powiatowej PSP w Obornikach na zewnętrznym placu (na wprost głównego wejścia do budynku) wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Zalecane miejsce parkowania wyznacza się pomiędzy bramą nr 7, a bramą nr 8, jednak w taki sposób aby nie utrudniać wyjazdu garażowanych samochodów.
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach Komendy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynkach znajdują się informacje na temat rozkładu pomieszczeń w formie tablic informacyjnych (zapewniające dostępność do informacji wyłącznie w sposób wizualny).
Na drzwiach głównego wejścia do budynku znajduje się tabliczka informacyjna w alfabecie brajla, informująca o podstawowych danych teleadresowych Komendy. Ponadto na terenie Komendy brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR) (KLIKNIJ TUTAJ).
Informacja o naszej działalności - plik odczytywany maszynowo (KLIKNIJ TUTAJ).
Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM) (KLIKNIJ TUTAJ).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2025-03-10
Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Materiały
raport o stanie zapewnienia dostępnościRaport_o_stanie_zapewniania_dostępności_podmiotu_publicznego.pdf 3.19MB Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2025 r.
Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_2025_r.pdf 0.14MB
- Pierwsza publikacja:
- 07.10.2020 12:25 Leszek Walczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Maciej Krasowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 16.0 | 19.03.2025 11:02 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 15.0 | 10.03.2025 13:39 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 14.0 | 10.03.2025 13:24 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 13.0 | 10.03.2025 13:20 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 12.0 | 10.03.2025 13:12 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 11.0 | 10.03.2025 13:09 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 10.03.2025 13:07 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 10.03.2025 13:04 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 29.02.2024 13:49 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 30.01.2023 13:54 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 31.03.2022 14:15 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 23.02.2022 09:56 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 23.02.2022 09:31 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 22.03.2021 15:08 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 08.10.2020 12:25 Leszek Walczak |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 07.10.2020 12:25 Leszek Walczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP