Deklaracja Dostępności
11.03.2025
Deklaracja dostępności Serwisu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Olecku
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku
Data publikacji strony internetowej: 15 grudnia 2020 roku
Data ostatniej ostatniej aktualizacji: 29 maja 2025 roku
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 14 marca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest oficer prasowy mł. kpt. Tomasz Cichocki, adres poczty dowodcajrg.olecko@kwpsp.olsztyn.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 47 7329 761.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Organ nadzorujący: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku,
- Adres: ul. Kolejowa 27a, 19-400 Olecko,
- E-mail: sekretariat.olecko@kwpsp.olsztyn.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olecku, ul. Kolejowa 27a, 19-400 Olecko
Główne wejście na teren komendy znajduje się od ulicy Kolejowej, gdzie znajduje się brama wjazdowa dla pojazdów oraz wejście dla osób pieszych.
Brama wyposażona jest w wideofon, który należy użyć w celu zgłoszenia swojej obecności dyżurującemu funkcjonariuszowi. Na teren komendy można wjechać samochodem po uprzednim uzyskaniu zgody.
Wejście do budynku administracyjnego znajduje się od strony placu zewnętrznego i prowadzą do niego schody. Przy wejściu nie ma podjazdów dla wózków, a drzwi nie otwierają się automatycznie. Obok wejścia zamontowany jest wideofon, którego należy użyć w celu wezwania dyżurującego funkcjonariusza. Strażak poinformuje właściwego pracownika komendy o przybyciu petenta, po czym pracownik przychodzi po gościa i wspólnie udają się na spotkanie.
Komenda Powiatowa PSP dokłada starań, aby zapewnić pomoc osobom z niepełnosprawnościami w przemieszczaniu się po terenie jednostki. Wsparcia udzielają wyznaczeni pracownicy.
Budynek nie jest wyposażony w windy ani inne urządzenia dźwigowe. Nie świadczy również specjalistycznych usług dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych ani systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Na teren komendy nie wolno wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych, substancji niebezpiecznych ani innych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla pracowników oraz osób postronnych.
Nadzór nad zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- koordynator ds. dostępności architektonicznej – mł. bryg. Piotr Talkowski,
e-mail: zastepca.olecko@kwpsp.olsztyn.pl lub tel. 47 7329 752
Materiały
Deklaracja dostępności 2025deklaracja_dostępności_2025.pdf 8.53MB Plan działania na rzecz poprawy dostępności 2025
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_2025.pdf 0.62MB
- Pierwsza publikacja:
- 15.01.2021 10:04 bryg. Sławomir Litwinko
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. bryg. Sławomir Litwinko
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja Dostępności | 20.0 | 29.05.2025 13:16 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 19.0 | 21.03.2025 15:17 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 18.0 | 21.03.2025 15:17 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 17.0 | 14.03.2025 11:41 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 16.0 | 14.03.2025 11:39 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 15.0 | 14.03.2025 11:29 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 14.0 | 11.03.2025 13:31 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 13.0 | 07.03.2025 15:19 Tomasz Cichocki |
Deklaracja Dostępności | 12.0 | 11.06.2023 21:59 Marek Wysocki |
Deklaracja Dostępności | 11.0 | 11.06.2023 21:56 Marek Wysocki |
Deklaracja Dostępności | 10.0 | 21.09.2022 14:00 Marek Wysocki |
Deklaracja Dostępności | 9.0 | 21.09.2022 11:13 Marek Wysocki |
Deklaracja Dostępności | 8.0 | 21.09.2022 10:39 Marek Wysocki |
Deklaracja Dostępności | 7.0 | 04.03.2022 11:09 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 6.0 | 02.06.2021 13:02 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 5.0 | 02.06.2021 13:00 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 4.0 | 02.06.2021 12:26 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 3.0 | 02.06.2021 12:20 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 2.0 | 17.03.2021 09:08 bryg. Sławomir Litwinko |
Deklaracja Dostępności | 1.0 | 15.01.2021 10:04 bryg. Sławomir Litwinko |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP