Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
UWAGA! WAŻNA INFORMACJA DLA INTERESANTÓW!
Skargi i wnioski
I. Skargi i wnioski można:
- Przesłać listownie, na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów. - Przesłać faksem, na numer: (15) 868 20 70.
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/vshrl1965z
- Przesłać elektronicznie na adres mailowy: opatow@straz.kielce.pl
- Doręczyć osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
- Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacjo, Kwatermistrzowsko-Kadrowym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, ul. Kościuszki 39, 27-500 Opatów, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego PSP w Opatowie – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie (lub zastępca) przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w raz w tygodniu w poniedziałek
w godzinach od 7:30 do 16:00.
W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w następny dzień w godzinach pracy.
Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: opatow@straz.kielce.pl, a także doręczone osobiście do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.
IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, jednostki organizacyjne podlegle Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.
Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Organizacjo, Kwatermistrzowsko-Kadrowym Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opatowie, telefonicznie pod numerem 15 868 20 71.
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2020 15:30 asp. Artur Mazurek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Artur Mazurek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 3.0 | 05.07.2023 11:51 Sebastian Saramański |
Skargi i wnioski | 2.0 | 05.07.2023 11:50 Sebastian Saramański |
Skargi i wnioski | 1.0 | 02.12.2020 15:30 asp. Artur Mazurek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP