Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności
Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego może:
- •poinformować o braku dostępności.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności
wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.
Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:
- wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie
ul. Rolna 1
26-300 Opoczno
- przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na kppsp09@straz.lodz.pl lub na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności a.wojciechowska@straz.lodz.pl
- korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych Elektroniczna Skrzynka Podawcza (EPUAP) EPUAP
Tryb odwoławczy
Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Materiały
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowejWzór_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_cyfrowej.doc 0.04MB Wzór wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno - komunikacyjnej
Wzór_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_i_informacyjno_-_komunikacyjnej.doc 0.04MB Wzór informacji o braku dostępności
Wzór_informacji_o_braku_dostępności.doc 0.02MB Skarga na brak dostepnosci
Skarga_na_brak_dostepnosci.pdf 0.14MB Co warto wiedzieć o dostępności broszura
Co_warto_wiedzieć_o_dostępności_broszura.pdf 3.14MB
- Pierwsza publikacja:
- 04.03.2022 13:16 asp. Łukasz Dębowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Komenda Powiatowa PSP w Opocznie
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności | 2.0 | 21.06.2023 14:13 Łukasz Dębowski |
Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności | 1.0 | 04.03.2022 13:16 asp. Łukasz Dębowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP