Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-11-27
- Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre dokumenty bądź materiały multimedialne (filmy), opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że: pochodzą z różnych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań lub zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre opublikowane materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących lub innych wymagających elementów, z uwagi na fakt, że przeważnie są to materiały udostępnione bezpośrednio z różnych serwisów (m.in. YouTube).
- Załączniki w postaci skanów dokumentów w formacie .pdf mogą nie być dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dnia : 2020-12-10
- Deklaracja poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-24
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. bryg. Agnieszka Wojciechowska
- E-mail: a.wojciechowska@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: (44) 645 32 06
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji jeśli żądanie dotyczy udostępniania
w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie
- Adres: 26-300 Opoczno ulica Rolna 1
- E-mail: opoczno@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: (44) 645 32 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Komendy Powiatowej PSP w Opocznie mieści się w Opocznie przy ulicy Rolnej 1.
- Obsługa interesantów odbywa się w budynku administracyjno-garażowym. Dla interesantów dostępne jest jedno wejście dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego (wydanego przez uprawniony do tego podmiot) i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
- Ze względu na specyfikację jednostki istnieje możliwość parkowania bezpośrednio przed budynkiem. Parking znajduje się przy budynku administracyjno-garażowym.
- Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny (plansze informacyjne na piętrach). Na piętra budynku prowadzą schody, brak windy.
- Wyznaczono stanowisko obsługi osób niepełnosprawnych na parterze budynku, w tym stanowisko obsługi osób głuchoniemych. Zastosowano środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących - pętla indukcyjna. Wyznaczono drogę do stanowiska obsługi osób niepełnosprawnych.
- Pierwsza publikacja:
- 09.12.2020 14:13 asp. Łukasz Dębowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Agnieszka Wojciechowska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 18.0 | 27.03.2024 12:39 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 17.0 | 27.11.2023 08:42 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 16.0 | 21.06.2023 11:02 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 15.0 | 22.03.2023 08:01 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 14.0 | 01.03.2023 12:01 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 13.0 | 27.01.2023 15:35 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 12.0 | 27.01.2023 15:34 Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 11.0 | 04.04.2022 15:33 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 29.03.2022 15:23 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 29.03.2022 14:58 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 15.09.2021 13:58 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 03.09.2021 15:09 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 03.09.2021 14:58 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 30.08.2021 14:34 asp. Łukasz Dębowski |
Doklaracja dostępności | 4.0 | 30.03.2021 14:05 asp. Łukasz Dębowski |
Dostępność | 3.0 | 26.03.2021 12:29 asp. Łukasz Dębowski |
Dostępność | 2.0 | 26.03.2021 12:21 asp. Łukasz Dębowski |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 09.12.2020 14:13 asp. Łukasz Dębowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP