Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Serwis internetowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Serwis internetowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-02-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-01
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jacek Karcz.
- E-mail: j.karcz@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: +48 42 22 54 301
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Pabianicach
- Adres: ul. Jana Kilińskiego 4, 95-200 Pabianice
- E-mail: pabianice@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: +48 42 22 54 300
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Budynki KP PSP znajdują się na terenie zamkniętym w wejściem od strony ulicy Kilińskiego 4. Furtka zamknięta z domofonem, otwierana przez służbę dyżurną.
- Wejście i wjazd na teren KP PSP odbywa się w asyście służby dyżurnej KP PSP, który odbiera gości przy wejściu na teren KP PSP i kieruję do wyznaczonego miejsca spotkania w budynku.
- Osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu i osoby starsze przyjmowane są w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Powiatowej PSP w Pabianicach przy ul. Kilińskiego 4, na parterze przy wejściu głównym dostosowanym dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Na piętro budynku prowadzą schody, brak windy.
- W budynku na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu, które poruszają się na wózku inwalidzkim.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parkingu przy głównej bramie wjazdowej na teren KP PSP.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu,
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach.
Zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
- [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
- [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
- [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
- [SHIFT] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Inne informacje i oświadczenia
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Uwagi o dostępności cyfrowej proszę kierować na adres e-mail: j.karcz@lodzkie.straz.gov.pl lub tel. 42 225 43 01.
- Pierwsza publikacja:
- 01.02.2021 13:35 st. sekc. Bartosz Angiel
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. kpt. Jacek Karcz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 6.0 | 31.03.2023 13:07 Bartosz Angiel |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 16.03.2022 15:00 Bartosz Angiel |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 11.08.2021 09:08 Bartosz Angiel |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 30.06.2021 22:39 Bartosz Angiel |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 31.03.2021 14:57 st. sekc. Bartosz Angiel |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 01.02.2021 13:35 st. sekc. Bartosz Angiel |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP