STANOWISKO KIEROWANIA
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego wchodzi w skład Wydziału Operacyjno – Szkoleniowego i BHP Komendy Powiatowej PSP w Pile
Służba pełniona jest w systemie zmianowym: 24h / 48h.
Każdy kto zauważy pożar jest zobowiązany zachować spokój i nie dopuszczając do powstania paniki bezzwłocznie zaalarmować: wszystkie osoby znajdujące się w strefie zagrożenia i narażone na jego skutki, najbliższą Jednostkę Ratowniczo-Gaśniczą Państwowej Straży Pożarnej.
Obsada etatowa:
- mł. kpt. Dawid Bednarek
- mł. kpt. Jakub Zawistowski
- mł. asp. Przemysław Spytek
- mł. asp. Kacper Banasik
- ogn. Krzysztof Kobos
Zadania Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Pile:
1. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i analizowanie oraz przekazywanie bieżących i okresowych informacji o zdarzeniach wymagających podjęcia działań przez jednostki ochrony przeciwpożarowej.
2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i analizowanie stanu sił i środków jednostek ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu.
3. Dysponowanie i koordynacja sił i środków ochrony przeciwpożarowej oraz odpowiednich służb specjalistycznych przewidzianych do współdziałania przy likwidacji pożarów, klęsk żywiołowych, innych zdarzeń oraz ich skutków a będących w dyspozycji SKKP.
4. Współdziałanie z kierującymi akcją ratowniczą w zakresie przekazywania informacji i danych niezbędnych do prowadzenia działań ratowniczych.
5. Śledzenia akcji ratowniczo-gaśniczych w aspekcie ich rozwoju oraz zapewnienie niezbędnych sił i środków do ich prowadzenia.
6. Dokonywanie bieżącej analizy zjawisk powodujących konieczność podjęcia działań przez jednostki ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu.
7. Współpraca z SKKW w zakresie wymiany informacji operacyjnych.
8. Współdziałanie z SKKW i SKKP w czasie działań ponad powiatowych.
9. Współdziałanie z instytucjami szczebla powiatowego w wypracowaniu decyzji zwalczania zaistniałych pożarów i innych miejscowych zagrożeń oraz likwidacji skutków ich występowania.
10. Dysponowanie specjalistów z terenu powiatu do działań w przypadkach tego wymagających.
11. Aktualizacja danych operacyjnych i dokumentacji SKKP.
12. Nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem SKKP.