W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można:

1) przesłać listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik
2) przesłać faxem na nr +48 47 861 61 80,
3) przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku),
4) przesłać na adres poczty elektronicznej: sekretariat.prudnik@psp.opole.pl
5) doręczyć osobiście do sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530),
6) złożyć ustnie do protokołu w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, (ul. Legionów 12A, 48-200 Prudnik, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530). Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

 

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. 

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
 

Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku:

Kierownictwo Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek w godz. 1100-1200 oraz 1530-1630.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy.

Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: sekretariat.prudnik@psp.opole.pl a także doręczone osobiście do sekretariatu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku.

Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku:

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
•    działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),
•    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
 

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.


Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku, telefonicznie pod numerem +48 47 861 61 00.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.05.2021 10:16 Jacek Ulman
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. asp. Ewa Partyczna
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 9.0 04.12.2024 11:16 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 8.0 22.05.2024 14:34 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 7.0 22.05.2024 14:30 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 6.0 22.05.2024 14:29 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 5.0 22.05.2024 14:21 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 4.0 22.05.2024 14:20 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 3.0 22.05.2024 14:17 Tomasz Protaś
Skargi i wnioski 2.0 06.07.2023 15:13 Jacek Ulman
Skargi i wnioski 1.0 19.05.2021 10:16 Jacek Ulman

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}