Petycje
PETYCJE
Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
- wskazanie adresata petycji;
- określenie przedmiotu petycji.
Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana:
- składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
- składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.
Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.
W 2023 r. do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Przasnyszu nie wpłynęła żadna petycja.
- Pierwsza publikacja:
- 27.11.2020 11:34 asp. Rafał Sekuna
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Rafał Sekuna
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Petycje | 7.0 | 05.09.2024 10:00 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 6.0 | 04.08.2023 09:50 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 5.0 | 29.06.2022 15:36 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 4.0 | 29.06.2021 17:54 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 3.0 | 17.03.2021 21:12 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 2.0 | 16.12.2020 21:12 asp. Rafał Sekuna |
Petycje | 1.0 | 27.11.2020 11:34 asp. Rafał Sekuna |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP