W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główna Księgowa: st.ogn. Małgorzata Korcz

tel.: 47 851 84 08

Specjalista: Karolina Olender

tel.: 47 851 84 09

Do zadań Sekcji Finansowej należy w szczególności:
1) sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
2) prowadzenie rachunkowości komendy;
3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
3.1 wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
3.2 zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
3.3 przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
3.4 zapewnieniu terminowego ściągania należności;
3.5 dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
3.6 wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
4) realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
5) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
6) prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
7) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
8) opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
9) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
10) przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
11) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
12) naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
13) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
14) sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
15) udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
16) opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
17) organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
18) kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 16:20 mł.bryg. Mateusz Caputa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Caputa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 4.0 06.05.2024 11:37 mł.bryg. Mateusz Caputa
Sekcja Finansów 3.0 10.05.2022 11:30 mł.bryg. Mateusz Caputa
Sekcja Finansów 2.0 05.11.2021 14:39 mł.bryg. Mateusz Caputa
Sekcja Finansów 1.0 09.12.2020 16:20 mł.bryg. Mateusz Caputa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}