W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można składać w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rypinie w dniach: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Rypinie lub upoważniony Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej  w Rypinie przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu, we wtorki w godzinach od 09:00 do 13:00.

Skargi i wnioski można składać osobiście, jak również listownie przesyłając na adres:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Rypinie
ul. Strażacka 4
87-500 Rypin

 

lub też wysyłając drogą elektroniczną na adres: rypin@kujawy.straz.gov.pl

 

Tryb rozpatrywania

Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 08.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań
przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak
niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.

UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).

{"register":{"columns":[]}}