W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zaświadczenia ze zdarzeń

Procedura uzyskania zaświadczenia:

 

W celu wydania zaświadczenia z interwencji jednostek ochrony przeciwpożarowej, należy:

 

dokonać uiszczenia OPŁATY SKARBOWEJ (w wysokości 17 zł.) w kasie Urzędu Miasta
w Sierpcu, przy ul. Piastowska 11a lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sierpc:

 

10 1240 3204 1111 0000 2905 2770

następnie:

wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia o interwencji jednostek PSP. Wzór wniosku dostępny jest w sekretariacie KP PSP Sierpc oraz na stronie internetowej (link poniżej).

 

Wypełniony wniosek wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej dostarczyć:

  • osobiście w KP PSP Sierpc, ul. Przemysłowa 2 - Sekretariat KP PSP,
  • listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Sierpcu, ul. Przemysłowa 2,
    09-200 Sierpc,
  • elektroniczna skrzynka podawcza /wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny,
  • skan na adres e-mail: sierpc@mazowsze.straz.pl

 

Zaświadczenia wydawane z zachowaniem terminów administracyjnych wynikających
z Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2024.572 t.j.).

Podstawa prawna opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia na wniosek:

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111 t.j.).

- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U.2007.187.1330).

 

Zgodnie z powyższymi regulacjami:

  • Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych i jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej wymienionych
    w ustawie jw.
  • Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
  • Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu trzech dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej. Dowód zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię pozostawia się w aktach sprawy.
  • Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zaświadczenia o interwencji jednostek PSP.

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia ze zdarzenia
Wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_ze​_​_zdarzenia.pdf 0.20MB
{"register":{"columns":[]}}