Odbiory i kontrole obiektów
Odbiory obiektów budowlanych
Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682)
Art. 56 [Obowiązek zawiadamiania]
1. Inwestor, w stosunku do którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, jest obowiązany zawiadomić, zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów szczególnych, organy: 4) Państwową Straż Pożarną – o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Organy zajmują stanowisko w sprawie zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym.
1a. Przepisy ust. 1 stosuje się również w przypadku, gdy projekt budowlany obiektu budowlanego nieobjętego obowiązkiem uzyskania pozwolenia na użytkowanie wymagał uzgodnienia pod względem ochrony przeciwpożarowej.
2. Niezajęcie stanowiska przez organy, wymienione w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, traktuje się jak niezgłoszenie sprzeciwu lub uwag.
Zgodnie z ustawą z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2021r. poz. 869)
Art. 6 [Obowiązki różnych podmiotów]
5. Rozpoczęcie eksploatacji nowej, przebudowanej lub wyremontowanej budowli, obiektu lub terenu, maszyny, urządzenia lub instalacji albo innego wyrobu może nastąpić wyłącznie, gdy:
1) zostały spełnione wymagania przeciwpożarowe,
2) sprzęt, urządzenia pożarnicze i ratownicze oraz środki gaśnicze zapewniają skuteczną ochronę przeciwpożarową.
6. Inwestor jest obowiązany zawiadomić komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej właściwego dla miejsca lokalizacji inwestycji o zakończeniu budowy obiektu budowlanego istotnego ze względu na konieczność zapewnienia ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem i o zamiarze przystąpienia do jego użytkowania, w celu zajęcia przez tego komendanta stanowiska, o którym mowa w art. 56 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682).
Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Wykaz dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem
Zgodnie z Prawem Budowlanym z dnia 7 lipca 1994r. (Dz.U. z 2023r. poz. 682) do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany dołączyć dokumenty wymienione w art. 57 ust.1, 1a i 2.
Aby usprawnić proces odbioru tutejsza komenda przygotowała listę kontrolną wykazu dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem.
Wykaz dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem
Materiały
Dokumenty do odbioruDokumenty_do_odbioru.pdf 0.05MB Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Zawiadomienie_o_zakończeniu_budowy.pdf 0.15MB Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Zawiadomienie_o_zakończeniu_budowy.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 01.04.2021 10:20 Adam Krzyżanowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jakub Udała
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Odbiory i kontrole obiektów | 5.0 | 26.03.2024 12:39 Adam Krzyżanowski |
Odbiory i kontrole obiektów | 4.0 | 25.02.2024 11:17 Adam Krzyżanowski |
Odbiory i kontrole obiektów | 3.0 | 25.02.2024 11:16 Adam Krzyżanowski |
Odbiory i kontrole obiektów | 2.0 | 25.02.2024 11:13 Adam Krzyżanowski |
Odbiory i kontrole obiektów | 1.0 | 01.04.2021 10:20 Adam Krzyżanowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP