W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odbiory i kontrole obiektów

Odbiory obiektów budowlanych

Zawiadomienie o zakończeniu budowy

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682)

Art. 56 [Obowiązek zawiadamiania]
1. Inwestor, w stosunku do którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, jest obowiązany zawiadomić, zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów szczególnych, organy: 4) Państwową Straż Pożarną – o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Organy zajmują stanowisko w sprawie zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym.

1a. Przepisy ust. 1 stosuje się również w przypadku, gdy projekt budowlany obiektu budowlanego nieobjętego obowiązkiem uzyskania pozwolenia na użytkowanie wymagał uzgodnienia pod względem ochrony przeciwpożarowej.

2. Niezajęcie stanowiska przez organy, wymienione w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, traktuje się jak niezgłoszenie sprzeciwu lub uwag.

 

Zgodnie z ustawą z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2021r. poz. 869)

Art. 6  [Obowiązki różnych podmiotów]

5. Rozpoczęcie eksploatacji nowej, przebudowanej lub wyremontowanej budowli, obiektu lub terenu, maszyny, urządzenia lub instalacji albo innego wyrobu może nastąpić wyłącznie, gdy:
1) zostały spełnione wymagania przeciwpożarowe,
2) sprzęt, urządzenia pożarnicze i ratownicze oraz środki gaśnicze zapewniają skuteczną ochronę przeciwpożarową.

6. Inwestor jest obowiązany zawiadomić komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej właściwego dla miejsca lokalizacji inwestycji o zakończeniu budowy obiektu budowlanego istotnego ze względu na konieczność zapewnienia ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem i o zamiarze przystąpienia do jego użytkowania, w celu zajęcia przez tego komendanta stanowiska, o którym mowa w art. 56 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682).

 

Zawiadomienie o zakończeniu budowy


Wykaz dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem

Zgodnie z Prawem Budowlanym z dnia 7 lipca 1994r. (Dz.U. z 2023r. poz. 682) do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego inwestor jest obowiązany dołączyć dokumenty wymienione w art. 57 ust.1, 1a i 2.

Aby usprawnić proces odbioru tutejsza komenda przygotowała listę kontrolną wykazu dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem.

 

Wykaz dokumentów, które należy złożyć wraz z zawiadomieniem


 

Materiały

Dokumenty do odbioru
Dokumenty​_do​_odbioru.pdf 0.05MB
Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Zawiadomienie​_o​_zakończeniu​_budowy.pdf 0.15MB
Zawiadomienie o zakończeniu budowy
Zawiadomienie​_o​_zakończeniu​_budowy.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.04.2021 10:20 Adam Krzyżanowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jakub Udała
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Odbiory i kontrole obiektów 5.0 26.03.2024 12:39 Adam Krzyżanowski
Odbiory i kontrole obiektów 4.0 25.02.2024 11:17 Adam Krzyżanowski
Odbiory i kontrole obiektów 3.0 25.02.2024 11:16 Adam Krzyżanowski
Odbiory i kontrole obiektów 2.0 25.02.2024 11:13 Adam Krzyżanowski
Odbiory i kontrole obiektów 1.0 01.04.2021 10:20 Adam Krzyżanowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}