W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Petycje/Skargi/Wnioski

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Węgrowie lub upoważniony zastępca komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń, petycji i odwołań:

  • raz w tygodniu tj. poniedziałek w godz. 13:00 - 15:30
  • raz w tygodniu poza godzinami funkcjonowania Komendy tj. w środę w godz.15:30-16:30 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta Powiatowego PSP tel. (25)308-11-10.

 

Skargi/wnioski/petycje/odwołania można składać:

- listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Węgrowie ul. Zwycięstwa 83,                              07-100 Węgrów

osobiście w Komendzie Powiatowej PSP w Węgrowie ul. Zwycięstwa 83, 07-100 Węgrów w godz. 7:30-15:30

za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/, , /wegrowkppsp/

- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres wegrow@mazowsze.straz.pl

faxem na nr (25) 792-53-10

ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Wydziałem logistyczno-organizacyjnym pod nr tel. (25) 308-11-10.

Ważne!

Skarg/wniosków/petycji nie można złożyć telefonicznie.

 

Skarga/wniosek/petycja powinna zawierać:

- imię i nazwisko wnoszącego,

- dokładny adres do korespondencji.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

W roku 2023 Komenda Powiatowa PSP w Węgrowie nie rozpatrywała żadnej petycji.

 

Ustawa o petycjach wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.

Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje. Można to zrobić w interesie: publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.

Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne.

Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
  • wskazanie adresata petycji;
  • określenie przedmiotu petycji.

Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana:

  • składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
  • składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.

Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 kwietnia 2018 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o petycjach Dz.U. 2018 poz. 870

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.04.2021 10:20 mł. asp. Jarosław Domański
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Operacyjno - Kontrolno - Rozpoznawczy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Petycje/Skargi/Wnioski 7.0 27.06.2024 09:52 asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 6.0 17.07.2023 12:22 asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 5.0 27.06.2022 09:24 asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 4.0 28.02.2022 11:40 mł. asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 3.0 14.10.2021 11:40 mł. asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 2.0 17.06.2021 14:56 mł. asp. Jarosław Domański
Petycje/Skargi/Wnioski 1.0 13.04.2021 10:20 mł. asp. Jarosław Domański

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}