W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja ds. Finansów

Główny Księgowy: ogn. Beata Smolis

Zadania Sekcji ds. Finansów

W zakresie spraw finansowo - księgowych:

  1. planowanie, realizacja i rozliczanie budżetu komendy;
  2. planowanie potrzeb finansowych oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy,
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę,
    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności,
    5. dokonywaniu kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych,
    6. wydatkowaniu środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań.
  4. analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy;
  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych Komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  7. przygotowywanie wniosków do starosty w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  8. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  9. prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej;
  10. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności strażaków i pracowników oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
  11. realizacja zakresu działania służby finansowej określonego w odrębnych przepisach;
  12. sporządzanie i podpisywanie pism w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej, nie zastrzeżonych do podpisu przez komendanta;
  13. przygotowywanie pod względem merytorycznym (w zakresie działania swojej komórki organizacyjnej) wszelkich pism, decyzji, rozkazów, zarządzeń zastrzeżonych do podpisu komendanta;
  14. wykonywanie czynności wynikających z egzekucji sądowych i administracyjnych wobec wynagrodzeń strażaków i pracowników;
  15. nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczania inwentaryzacji majątku Komendy;
  16. prowadzenie sprawozdawczości statystycznej wynikającej z działalności stanowiska pracy;
  17. przestrzeganie postanowień zawartych w instrukcji obiegu dokumentacji finansowej;
  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
  19. realizowanie zadań z zakresu ubezpieczeń strażaków i pracowników oraz dokumentacji finansowej w tym zakresie.

W zakresie archiwizacji:

  1. organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
  2. prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów                  
    tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum oraz udostępniania i brakowania dokumentów;
  3. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
  4. udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt;
  5. pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych sprawującego nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie klasyfikacji spraw według jednolitego rzeczowego wykazu akt, właściwego zakładania i prowadzenia akt spraw.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 23:39 asp. Marcin Gruca
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sekcja Kwatermistrzowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja ds. Finansów 14.0 18.01.2024 15:06 Karol Brylak
Sekcja ds. Finansów 13.0 20.03.2023 10:10 mł. kpt. Marcin Gruca
Sekcja ds. Finansów 12.0 01.12.2022 11:58 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 11.0 05.09.2022 09:08 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 10.0 05.09.2022 09:07 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 9.0 02.05.2022 12:20 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 8.0 02.05.2022 12:19 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 7.0 02.05.2022 12:18 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 6.0 02.05.2022 12:07 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 5.0 02.05.2022 11:53 Maciej Dzielecki
Sekcja ds. Finansów 4.0 27.04.2022 12:31 Maciej Dzielecki
Sekcja DS. Finansów 3.0 14.05.2021 08:32 asp. Marcin Gruca
Sekcja DS. Finansów 2.0 02.03.2021 23:33 asp. Marcin Gruca
Sekcja DS. Finansów 1.0 10.12.2020 23:39 asp. Marcin Gruca

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}