Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych
Kierownik Sekcji
st. asp. Robert Kliś
tel. 47 851 89 26
email: straz@zywiec.kppsp.gov.pl
Do zadań sekcji kwatermistrzowsko - technicznej należy szczególności:
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
- monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
- realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
- weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
- współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
W zakresie zadań technicznych:
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
- monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
- bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
- prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
- prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
- zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu)
- w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 17:19 asp. Mariusz Konior
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mariusz Konior
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 7.0 | 05.01.2024 10:57 mł. kpt. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 6.0 | 24.11.2022 11:58 mł. kpt. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 5.0 | 12.07.2021 09:27 asp. sztab. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 4.0 | 12.07.2021 09:27 asp. sztab. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 3.0 | 09.12.2020 12:30 asp. sztab. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 2.0 | 09.12.2020 12:30 asp. sztab. Tomasz Kołodziej |
Sekcja Ds. Kwatermistrzowsko-Technicznych | 1.0 | 07.12.2020 17:19 asp. Mariusz Konior |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP