Fundacja Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
Interkl@sa to ogólnopolski program na rzecz społeczeństwa informacyjnego, który od 1998 r. pomaga w wyposażaniu szkół w sprzęt komputerowy, ułatwia dostęp do Internetu, organizuje szkolenia dla nauczycieli i promuje zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji.
Od 2001 r. w ramach tego programu prowadzony jest niekomercyjny polski portal edukacyjny www.interklasa.pl (powstał on we współpracy z Polsko–Amerykańską Fundacją Wolności i Poznańskim Centrum Superkomputerowo – Sieciowym).
W roku 2002 r. doszło do połączenia portalu Interklasa.pl z portalem Eduseek, dzięki czemu, wraz z zasobami Eduseek, Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa stała się największą internetową platformą edukacyjną w Polsce.
Na www.interklasa.pl znaleźć można między innymi aktualności, rozmaite konkursy, multimedialne pomoce naukowe, animacje edukacyjne, testy egzaminacyjne i porady, serwisy tematyczne, ciekawostki, materiały filmowe, setki scenariuszy lekcji i prezentacji dydaktycznych oraz inne publikacje. Do dyspozycji użytkowników oddano także m.in. następujące narzędzia: pocztę, wirtualną klasę (narzędzie wspomagające nauczanie na odległość), czat, forum, interaktywną mapę szkół, możliwość publikacji stron szkolnych i nauczycielskich na serwerze Interklasa.pl, blogi oraz biuletyn elektroniczny.
W styczniu 2010 r., w ramach dalszego rozwoju tej inicjatywy, powstała Fundacja Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa, której głównym celem jest wspieranie edukacji, cyfryzacji oświaty i wyrównywanie szans edukacyjnych osób ze środowisk wiejskich oraz małomiasteczkowych, osób dotkniętych wykluczeniem społecznym, a także wykluczeniem cyfrowym.
Jednym z ważniejszych pod względem edukacji medialnej i informacyjnej, organizowanych przez tę Fundację przedsięwzięć, był projekt pt. „Kompetencja medialna kluczem do sukcesu młodego pokolenia w społeczeństwie wiedzy”. Jego realizacja zlecona została przez MEN.
Projekt ten miał na celu, przede wszystkim promocję e-learningu, jako oryginalnej i ciekawej formy nauczania oraz rozwijanie kompetencji społecznych uczniów, a w szczególności kompetencji komunikacyjnych. Uwzględniał on również usprawnienie umiejętności krytycznego korzystania
z mediów, obiektywnego wartościowania ich zasobów (ze szczególnym uwzględnieniem Internetu), a co za tym idzie, podniesienie poziomu świadomości na temat możliwości wykorzystania nowych mediów w pracy szkolnej oraz pozaszkolnej (zdobywanie wiedzy, rozwój zainteresowań, talentów).
Fundacja zakładała przeszkolenie 75 nauczycieli – liderów, dzięki którym możliwy będzie transfer wiedzy do uczniów. Do szkoleń przystąpiło jednak ponad 100 nauczycieli (ukończyło 95).