Program Telemetria Polska – wideokonferencja ze stroną rynkową, prezentacja „Założeń zintegrowanego pomiaru konsumpcji mediów w Polsce”
01.04.2020
30 marca 2020 roku, odbyła się wideokonferencja z udziałem Przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego, zespołu Telemetria Polska i przedstawicieli nadawców radiowych, telewizyjnych, internetowych oraz reprezentantów Koalicji „Marketerzy dla lepszych badań”. Strona rynkowa zaprezentowała swoje założenia dotyczące nowego standardu badań konsumpcji mediów.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz zespół Telemetria Polska z dużą satysfakcją przyjęli fakt przedstawienia głównych postulatów rynku co do kształtu nowego standardu badań. Zwrócono jednak uwagę, że ze względu na ogólny charakter oraz brak jednolitego stanowiska w kilku kwestiach, zaprezentowane założenia wymagają uszczegółowienia.
Zespół Telemetria Polska wyszedł z propozycją dalszych, intensywnych prac nad konkretnymi kwestiami w grupach roboczych i w trzech blokach tematycznych : organizacyjnego , do spraw technologii, oraz rekrutacji i badania założycielskiego. Strony wspólnie ustaliły, że będą dalej współpracować oraz, że kolejne spotkanie w formule wideokonferencji, odbędzie się w kolejnym tygodniu.
Zgodnie z harmonogramem prac przyjętym przez zespół Telemetrii Polskiej, do końca drugiego kwartału powinny zostać wypracowane założenia i rekomendacje do budowy prototypu. Zgodnie z umową zawartą między KRRiT i Instytutem Łączności – Państwowym Instytutem Badawczym, na początku trzeciego kwartału 2020 roku, rozpocznie się budowa prototypu panelu badawczego.
Program Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i Internetu obejmie zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo, w ramach projektu, ma być uruchomiony panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych.
Ważnym aspekt badania będzie jednoźródłowość danych co oznacza, że informacje o konsumpcji różnych mediów (Telewizja, Radio, Internet), mają pochodzić od tego samego panelisty.