Biuro Finansów i Księgowości
Tel: +48 22 421 05 66, E-mail: bfk@kultura.gov.pl
Dyrektor: Żuk Sylwia
Dane kontaktowe:
Tel: +48 22 421 05 66
E-mail: bfk@kultura.gov.pl
Lokalizacja: Krakowskie Przedmieście 21/23, Warszawa
Do zadań Biura należy:
1) opracowywanie projektów i planów budżetu dysponenta III stopnia w części 24, w tym budżetu środków europejskich w układzie budżetu tradycyjnego i zadaniowego;
2) przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięć środków w planie wydatków budżetu Ministerstwa dysponenta III stopnia dla części 24 w układzie tradycyjnym i zadaniowym;
3) opracowywanie harmonogramów dochodów i wydatków, zapotrzebowania na środki budżetowe w Systemie Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR) i monitorowanie wykonania planów dochodów i wydatków dysponenta III stopnia części 24;
4) wykonywanie funkcji głównego księgowego budżetu dysponenta III stopnia i Funduszu Promocji Kultury oraz Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków dla części 24;
5) prowadzenie obsługi finansowej i księgowej dochodów i wydatków oraz innych projektów i programów powierzonych do realizacji dyrektorowi generalnemu w zakresie planu finansowego dysponenta III stopnia dla części 24 również w zakresie budżetu środków europejskich, o których mowa w pkt 1;
6) naliczanie, wypłacanie i rozliczanie umów cywilno-prawnych (umów zleceń, umów o dzieło), wynagrodzeń wynikających ze stosunku pracy, stypendiów, nagród, zapomóg ministra oraz innych świadczeń pracowniczych ministerstwa;
7) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta III stopnia części 24 oraz bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu oraz informacji dodatkowej dla ministerstwa;
8) sporządzanie deklaracji i informacji podatkowych oraz deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zwanego dalej „ZUS”;
9) wystawianie faktur sprzedaży, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów VAT oraz sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego deklaracji JPK VAT 7;
10) pełnienie funkcji administracyjnych dla portalu GUS oraz opracowywanie i sporządzanie do GUS sprawozdań z zakresu właściwości biura, a także administrowanie systemem związanym ze sprawozdawczością GUS;
11) zgłaszanie i wyrejestrowywanie osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych do ZUS, PPK;
12) sporządzenie dokumentacji wynagrodzeniowej dla byłych pracowników i pracowników zlikwidowanych jednostek podległych w zakresie danych finansowych;
13) prowadzenie obsługi finansowej i księgowej: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wpłat i wypłat wadiów i kaucji z tytułu należytego zabezpieczenia umów z Prawa zamówień publicznych, środków na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na rzecz dysponenta tych środków, Funduszu Promocji Kultury i Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków na rzecz dysponentów funduszy oraz sprawozdawczości budżetowej funduszu;
14) dochodzenie roszczeń cywilno- prawnych ministerstwa na podstawie wyroków sądowych;
15) wystawianie zaświadczeń RP-7 dla byłych pracowników ministerstwa i jednostek zlikwidowanych instytucji w zakresie płac;
16) obsługa finansowo-księgowa projektów realizowanych przez ministerstwo w ramach POIiŚ 2007-2013 i POIiŚ 2014-2020, programu FEnIKS 2021-2027, środków w ramach MF EOG i NMF oraz innych projektów powierzonych do realizacji dyrektorowi generalnemu w zakresie kompetencji biura.