W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Finansów i Księgowości

Tel: +48 22 421 05 66, E-mail: bfk@kultura.gov.pl

Dyrektor: Żuk Sylwia

Dane kontaktowe:
Tel: +48 22 421 05 66
E-mail: bfk@kultura.gov.pl 
Lokalizacja: Krakowskie Przedmieście 21/23, Warszawa

Do zadań Biura należy:

1) opracowywanie projektów i planów budżetu dysponenta III stopnia w części 24, w tym budżetu środków europejskich w układzie budżetu tradycyjnego i zadaniowego;

2) przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięć środków w planie wydatków budżetu Ministerstwa dysponenta III stopnia dla części 24 w układzie tradycyjnym i zadaniowym;

3) opracowywanie harmonogramów dochodów i wydatków, zapotrzebowania na środki budżetowe w Systemie Obsługi Budżetu Państwa (TREZOR) i monitorowanie wykonania planów dochodów i wydatków dysponenta III stopnia części 24;

4) wykonywanie funkcji głównego księgowego budżetu dysponenta III stopnia i Funduszu Promocji Kultury oraz Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków dla części 24;

5) prowadzenie obsługi finansowej i księgowej dochodów i wydatków oraz innych projektów i programów powierzonych do realizacji dyrektorowi generalnemu w zakresie planu finansowego dysponenta III stopnia dla części 24 również w zakresie budżetu środków europejskich, o których mowa w pkt 1;

6) naliczanie, wypłacanie i rozliczanie umów cywilno-prawnych (umów zleceń, umów o dzieło), wynagrodzeń wynikających ze stosunku pracy, stypendiów, nagród, zapomóg ministra oraz innych świadczeń pracowniczych ministerstwa;

7) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej dysponenta III stopnia części 24 oraz bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu oraz informacji dodatkowej dla ministerstwa;

8) sporządzanie deklaracji i informacji podatkowych oraz deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zwanego dalej „ZUS”;

9) wystawianie faktur sprzedaży, prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów VAT oraz sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego deklaracji JPK VAT 7;

10) pełnienie funkcji administracyjnych dla portalu GUS oraz opracowywanie i sporządzanie do GUS sprawozdań z zakresu właściwości biura, a także administrowanie systemem związanym ze sprawozdawczością GUS;

11) zgłaszanie i wyrejestrowywanie osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych do ZUS, PPK;

12) sporządzenie dokumentacji wynagrodzeniowej dla byłych pracowników i pracowników zlikwidowanych jednostek podległych w zakresie danych finansowych;

13) prowadzenie obsługi finansowej i księgowej: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wpłat i wypłat wadiów i kaucji z tytułu należytego zabezpieczenia umów z Prawa zamówień publicznych, środków na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na rzecz dysponenta tych środków, Funduszu Promocji Kultury i Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków na rzecz dysponentów funduszy oraz sprawozdawczości budżetowej funduszu;

14) dochodzenie roszczeń cywilno- prawnych ministerstwa na podstawie wyroków sądowych;

15) wystawianie zaświadczeń RP-7 dla byłych pracowników ministerstwa i jednostek zlikwidowanych instytucji w zakresie płac;

16) obsługa finansowo-księgowa projektów realizowanych przez ministerstwo w ramach POIiŚ 2007-2013 i POIiŚ 2014-2020, programu FEnIKS 2021-2027, środków w ramach MF EOG i NMF oraz innych projektów powierzonych do realizacji dyrektorowi generalnemu w zakresie kompetencji biura.

{"register":{"columns":[]}}