Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
Celem strategicznym Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) jest odbudowa potencjału rozwojowego gospodarki utraconego w wyniku pandemii oraz wsparcie budowy trwałej konkurencyjności gospodarki i wzrost poziomu życia społeczeństwa w dłuższym horyzoncie czasowym.
Realizacja KPO przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma na celu wsparcie działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych oraz zwiększenie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej.
Nasze reformy
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego jest odpowiedzialne za realizację reformy A2.5 Wzmocnienie potencjału sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz rozwoju gospodarczego.
Nadrzędnym celem reformy jest opracowanie i stworzenie ram wsparcia sektora kultury i przemysłów kreatywnych, które doznały znacznych strat w następstwie pandemii COVID-19.
Efektem reformy jest przyjęcie dokumentu programowego Ramy wsparcia sektorów kultury i kreatywnych w Polsce.
Nasze inwestycje
Ogłoszone nabory
Nabory z części dotacyjnej
Planowane nabory
Zakończone nabory
Nabory z części pożyczkowej
Zakończone nabory
Kontakt
- w zakresie inwestycji B1.1.4. „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej”
Departament Funduszy i Spraw Europejskich
Tel. +48 22 82 93 105
e-mail: kpo-b114@kultura.gov.pl - w zakresie inwestycji A2.5.1. „Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju"
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Tel. +48 22 12 25 500
E-mail: kpo@nimit.pl
Mechanizm sygnalizacyjny w ramach KPO
Mechanizm sygnalizacyjny
MKiDN jest właściwy do przyjmowania zgłoszeń oraz podejmowania działań następczych w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości w zakresie poniższych inwestycji finansowanych ze środków KPO.
Przekazanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości /działań niepożądanych przy wdrażaniu KPO może zostać zgłoszone:
a) pisemnie: w postaci papierowej:
- w zakresie inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej” do Departamentu Funduszy i Spraw Europejskich
- w zakresie inwestycji A2.5.1 „Program wsparcia działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju” do Departamentu Narodowych Instytucji Kultury
b) w postaci elektronicznej na adres: naduzycia.kpo@kultura.gov.pl
c) ustnie - telefonicznie lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań:
- w zakresie inwestycji B1.1.4 „Wzmocnienie efektywności energetycznej obiektów lokalnej aktywności społecznej” do Departamentu Funduszy i Spraw Europejskich - tel. (22) 82 93 105
- w zakresie inwestycji A2.5.1 „Program wsparcia działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju” do Departamentu Narodowych Instytucji Kultury – tel. (22) 421 02 69.
Mechanizm ten umożliwia anonimowe zgłoszenie (np. poprzez użycie zewnętrznego adresu e-mail), niemniej jednak zaleca się, aby w zgłoszeniu zaznaczyć czy zgłaszający chce pozostać anonimowy oraz czy możliwy jest kontakt zwrotny w celu uszczegółowienia zgłoszenia lub doprecyzowania informacji.
W zakresie wdrażania mechanizmów sygnalizacyjnych, w tym trybu zgłaszania naruszeń i podejmowania działań następczych przez podmioty prawne oraz organy publiczne oraz skutecznej ochrony osób zgłaszających naruszenia zastosowanie mają postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L 305 z 26.11.2019, str. 17 oraz Dz. Urz. UE L 347 z 20.10.2020, str. 1).
MKiDN zapewnia ochronę danych osobowych sygnalistów oraz osób trzecich (np. danych osób, które mogły przyczynić się do wystąpienia nieprawidłowości).
Informacja dla osób sygnalizujących nieprawidłowości, w zakresie inwestycji realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy oraz osób trzecich, których dane osobowe zostały przekazane w zgłoszeniu
1. Dane osobowe będą przetwarzane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 w Warszawie.
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych administratora jest możliwy pod adresem wymienionym w pkt 1 oraz pod adresem poczty elektronicznej, iod@kultura.gov.pl, jednak w przypadkach, dla których udział inspektora danych nie jest konieczny należy korzystać wyłącznie z adresu dedykowanego do kontaktu dla sygnalizowania nieprawidłowości lub innych wyznaczonych w tym celu procedur kontaktu.
3. Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane w celu przyjęcia zgłoszenia oraz podjęcia ewentualnego działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie będą zbierane, a w razie przypadkowego zebrania, będą niezwłocznie usuwane.
4. Dane osobowe zgłaszającego, pozwalające na ustalenie jego tożsamości nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą zgłaszającego.
Powyższej zasady nie stosuje się w przypadku, w którym ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w kontekście prowadzonych przez organy publiczne lub sądy odpowiednio postępowań wyjaśniających lub postępowań przygotowawczych lub sądowych, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.
Dane osób, które mogły przyczynić się do wystąpienia nieprawidłowości, są przetwarzane w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia i procedowania zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego.
Osoby trzecie są powiadomione o przetwarzaniu ich danych osobowych po zakończeniu procedowania zgłoszenia i ewentualnych działań następczych, z pominięciem informacji o źródle pozyskania danych osobowych.
5. Dane osobowe są przechowywane przez okres 15 miesięcy po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze lub po zakończenia postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
6. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych, zgodnie z art. 15 Rozporządzenia;
- prawo to podlega ograniczeniu w przypadku żądania kopii danych, której udostępnienie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych podmiotów danych,
- w przypadku udostępniania danych osobowych przechowywanych w zasobie archiwum zakładowego prawo to podlega ograniczeniu i następuje w zakresie, w jakim dane podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych,
2) żądania sprostowania danych, zgodnie z art. 16 Rozporządzenia;
- prawo to w przypadku żądania uzupełnienia danych jest ograniczane przez cele przetwarzania danych,
3) usunięcia danych (bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 17 i 18 Rozporządzenia.
- prawo do bycia zapomnianym jest ograniczone w zakresie:
• korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
• wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
• z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego;
• celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, o ile prawdopodobne jest, że prawo do bycia zapomnianym, uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania;
• ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 Rozporządzenia.
- prawo to jest ograniczone poprzez konieczność wykazania przez wnioskującego swojej szczególnej sytuacji oraz w przypadku, gdy dane osobowe są przetwarzane do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych, a przetwarzanie takie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
5) żądania przeniesienia danych do innego administratora, zgodnie z art. 20 Rozporządzenia.
- prawo to jest ograniczone do przypadków, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby lub dla realizacji umowy, której stroną jest osoba której dane dotyczą. Prawo to przysługuje również w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Korzystanie z tego prawa nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.
7. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność z prawem wcześniej wykonanych czynności przetwarzania.
8. Osoba, której dane są przetwarzane, jeśli uzna, że naruszane są jej prawa, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
9. Nie przewiduje się automatycznego podejmowania decyzji wobec osób, których dane są przetwarzane lub profilowania.”
Materiały
Plan rozwojowy KPOPlan_rozwojowy_KPO.pdf 4.79MB Załącznik 1 do Decyzji Rady UE ws. Polskiego KPO
Załącznik_1_do_Decyzji_Rady_UE_ws_Polskiego_KPO.pdf 5.27MB Analiza KE ws. Polskiego KPO 1.06.22
Analiza_KE_ws_Polskiego_KPO_10622.pdf 1.84MB Decyzja wykonawcza Rady UE ws. KPO
Decyzja_wykonawcza_Rady_UE_ws_KPO.pdf 0.65MB Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/214 z dnia 12 lutego 2021 r.
Rozporządzenie_Parlamentu_Europejskiego_i_Rady_(UE)_2021_214_z_dnia_12_lutego_2021_r.pdf 1.64MB Strategia Promocji i Informacji KPO
Strategia_Promocji_i_Informacji_KPO.pdf 0.36MB Księga Identyfikacji Wizualnej KPO
Księga_Identyfikacji_Wizualnej_KPO.pdf 16.15MB Ramy wsparcia sektorów kultury i kreatywnych w Polsce
Ramy_wsparcia_SKK_w_PL.pdf 1.12MB
Wytyczne w zakresie zasady partnerstwa w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
Materiały
Wytyczne ds. zasady partnerstwaWytyczne_ds_zasady_partnerstwa.pdf 0.19MB
Wytyczne w zakresie kontroli w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
Materiały
Wytyczne w zakresie kontroli KPOWytyczne_w_zakresie_kontroli_KPO.pdf 0.27MB Załącznik nr 1 Minimalny zakres ustanowionych regulacji wewnętrznych i procedur
Załącznik_nr_1_Minimalny_zakres_ustanowionych_regulacji_wewnętrznych_i_procedur.doc 0.03MB Załącznik nr 2 - minimalny zakres LS do reformy
Załącznik_nr_2_-_minimalny_zakres_LS_do_reformy.doc 0.03MB Załącznik nr 3a do wytycznych w zakresie kontroli. Wzór oświadczenia dla IOR_
Załącznik_nr_3a_do_wytycznych_w_zakresie_kontroli_Wzór_oświadczenia_dla_IOR_.doc 0.04MB Załącznik nr 3b do wytycznych w zakresie kontroli. Wzór oświadczenia dla IOI_
Załącznik_nr_3b_do_wytycznych_w_zakresie_kontroli_Wzór_oświadczenia_dla_IOI_.doc 0.05MB Załącznik nr 4 Wzoru informacji o poważnych nieprawidłowościach i o podwójnym finansowaniu_
Załącznik_nr_4_Wzoru_informacji_o_poważnych_nieprawidłowościach_i_o_podwójnym_finansowaniu_.xlsx 0.01MB Załącznik nr 5 Rekomendacje antykorupcyjne przy zam. publicznych
Załącznik_nr_5_Rekomendacje_antykorupcyjne_przy_zam_publ.pdf 4.06MB Załącznik nr 6 Konflikt interesow w zamowieniach publicznych - Praktyczny poradnik
Załącznik_nr_6_Konflikt-interesow-w-zamowieniach-publicznych-Praktyczny-poradnik.pdf 1.46MB Załącznik nr 7 Poradnik - konflikt interesów administracja rządowa
Załącznik_nr_7_Poradnik_konflikt_interesow_administracja_rzadowa.pdf 0.39MB Załącznik nr 8 Identyfikowanie przypadków konfliktu w zam. publicznych
Załącznik_nr_8_Identyfikowanie_przypadków_konfliktu_w_zam_publ.pdf 0.28MB
Wytyczne w zakresie sprawozdawczości i monitorowania w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków RRF
Materiały
Wytyczne w zakresie sprawozdawczości i monitorowaniaWytyczne_w_zakresie_sprawozdawczości_i_monitorowania.pdf 0.13MB Załącznik nr 1 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania. Schematy przepływu informacji
Załącznik_nr_1_do_Wytycznych_w_zakresie_sprawozdawczości_i_monitorowania_Schematy_przepływu_informacji.pdf 0.66MB Załącznik nr 2 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania. Formularz sprawozdawczy
Załącznik_nr_2_do_Wytycznych_w_zakresie_sprawozdawczości_i_monitorowania_Formularz_sprawozdawczy.pdf 0.61MB Załącznik nr 3 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania. One page note
Załącznik_nr_3_do_Wytycznych_w_zakresie_sprawozdawczości_i_monitorowania_One_page_note.docx 0.03MB Załącznik nr 4 Ślad audytowy
Załącznik_nr_4_Ślad_audytowy.docx 0.01MB