W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Kadr i Szkolenia

Tel: +48 22 421 05 74, E-mail: bks@kultura.gov.pl

Dyrektor: Marlena Antoniak

Dane kontaktowe:
Tel: +48 22 421 05 74
Fax: +48 22 826 57 25 
E-mail: bks@kultura.gov.pl
Lokalizacja: Krakowskie Przedmieście 17, Warszawa

Do zadań Biura należy:

1) realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi w ministerstwie, m.in. poprzez:

a) prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników ministerstwa,

b) prowadzenie dokumentacji personalnej oraz baz danych kadrowych o aktualnych i byłych pracownikach ministerstwa,

c) prowadzenie ewidencji czasu pracy i absencji chorobowej pracowników ministerstwa,

d) współpraca z placówką medyczną w zakresie świadczenia usług medycyny pracy dla pracowników ministerstwa,

e) monitorowanie ważności badań lekarskich pracowników ministerstwa oraz kierowanie na badania wstępne, okresowe i kontrolne,

f) planowanie projektu budżetu państwa części 24 w zakresie wynagrodzeń osobowych i pochodnych w ujęciu klasycznym i zadaniowym,

g) monitorowanie realizacji wykonania funduszu wynagrodzeń osobowych ministerstwa oraz sporządzanie zaangażowania w tym zakresie,

h) sporządzanie wniosków o dofinansowanie z rezerw celowych budżetu państwa w zakresie wynagrodzeń osobowych i pochodnych, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi,

i) sporządzanie na podstawie danych kadrowych, deklaracji PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych),

j) współpracę z oddziałami ZUS w zakresie właściwości biura,

k) współpracę ze związkami zawodowymi działającymi na terenie ministerstwa,

l) przygotowanie projektu programu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej w ministerstwie,

m) koordynację procesu opisywania stanowisk pracy w służbie cywilnej w ministerstwie,

n) koordynację procesu naboru do korpusu służby cywilnej w Ministerstwie (w tym pracowników zaangażowanych w programy europejskie i unijne) oraz promocję Ministerstwa jako pożądanego pracodawcy,

o) realizację polityki podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ministerstwa (w tym pracowników zaangażowanych w programy europejskie i unijne), w tym planowanie projektu budżetu państwa części 24 w zakresie kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych w ujęciu klasycznym i zadaniowym,

p) koordynację procesu oraz udzielanie informacji w zakresie procesu sporządzania pierwszej oceny w służbie cywilnej oraz ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej,

q) koordynację procesu sporządzania indywidualnych programów rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej,

r) realizację części procesu adaptacji nowo zatrudnionych pracowników ministerstwa, w tym organizacji służby przygotowawczej członków korpusu służby cywilnej,

s) sporządzanie sprawozdań i analiz w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ministerstwa zaangażowanych w POIiŚ, program FEnIKS 2021-2027 oraz MF EOG i NMF,

t) sporządzanie sprawozdań m.in. dla GUS, Szefa Służby Cywilnej i Ministerstwa Finansów z zakresu właściwości biura,

u) rozwiązania innowacyjne projektów;

2) wystawianie świadectw pracy i zaświadczeń ERP-7 dla byłych pracowników ministerstwa oraz przygotowywanie dokumentów dla byłych pracowników zlikwidowanych instytucji nadzorowanych i podległych ministrowi w zakresie potwierdzenia okresu zatrudnienia;

3) prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych oraz współprowadzonych przez ministra;

4) przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego powołań i odwołań dyrektorów instytucji kultury, dla których organizatorem jest minister;

5) prowadzenie spraw dotyczących reklamowania członków kierownictwa i pracowników ministerstwa od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny we współpracy z Biurem Dyrektora Generalnego;

6) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa w zakresie przygotowywania umów cywilnoprawnych zawieranych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej;

7) sporządzanie umów o używanie do celów służbowych prywatnego samochodu osobowego;

8) obsługa Komisji do spraw Zaopatrzenia Emerytalnego Twórców;

9) obsługa Komisji dyscyplinarnej w ministerstwie;

10) obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

11) prowadzenie spraw socjalnych pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów;

12) organizowanie praktyk, wolontariatów oraz staży zawodowych w Ministerstwie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;

13) realizacja projektów w ramach programów europejskich i unijnych w zakresie kompetencji biura;

14) prowadzenie rejestrów:

a) zwolnień lekarskich pracowników oraz zaświadczeń o zatrudnianiu i wynagradzaniu,

b) oświadczeń majątkowych.

{"register":{"columns":[]}}