W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Ministra

Tel: +48 22 421 04 31, E-mail: bm@kultura.gov.pl

Dyrektor: Magda Zmuda

Dane kontaktowe:
Tel: +48 22 421 04 31
Fax: +48 22 826 07 26 
E-mail: bm@kultura.gov.pl
Lokalizacja: Krakowskie Przedmieście 15, Warszawa

Do zadań Biura należy:

1) dekretowanie korespondencji w zakresie spraw określonych przez ministra;

2) przedkładanie do decyzji i podpisu członkom kierownictwa ministerstwa spraw przygotowanych przez komórki organizacyjne oraz realizacja przedstawionej korespondencji;

3) nadzorowanie terminowości realizacji spraw wynikających dla ministra ze współpracy Rządu z Parlamentem;

4) prowadzenie spraw organizacyjnych wynikających z działalności Sejmu i Senatu RP oraz ich komisji;

5) koordynowanie – w porozumieniu z Gabinetem Politycznym Ministra - spraw kierowanych do ministra przez posłów i senatorów: interpelacji i zapytań poselskich, oświadczeń senatorskich, interwencji;

6) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych i resortowych: Medalu „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, odznaki honorowej „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, a także przyznawaniem dyplomów ministra;

7) koordynowanie spraw związanych z pochówkiem wybitnych twórców kultury na koszt państwa;

8) przygotowywanie – we współpracy z komórkami organizacyjnymi - opinii dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do wniosków o świadczenie specjalne przyznawane na podstawie art. 82 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych za wybitne osiągnięcia w działalności artystycznej i kulturalnej;

9) sporządzanie wykazu najważniejszych wydarzeń kulturalnych z udziałem ministra oraz jubileuszy twórców;

10) koordynowanie – we współpracy z Gabinetem Politycznym Ministra - spraw związanych z wyznaczaniem przedstawiciela ministerstwa albo ministra do udziału w zespołach międzyresortowych, radach, komisjach, komitetach i innych ciałach opiniodawczo-doradczych powołanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów i innych przepisów szczególnych;

11) prowadzenie spraw dotyczących patronatów i komitetów honorowych;

12) prowadzenie wykazu ciał opiniodawczo-doradczych powołanych przez ministra, jak również utworzonych przez inne organy, w skład których wchodzi przedstawiciel ministra;

13) obsługa sekretariatów członków kierownictwa ministerstwa oraz szefa Gabinetu Politycznego Ministra, w tym prowadzenie terminarza zajęć, koordynowanie wyjazdów krajowych członków kierownictwa, obsługa spotkań;

14) obsługa organizacyjna posiedzeń członków kierownictwa ministerstwa, sporządzanie protokołów i monitorowanie realizacji ustaleń;

15) prowadzenie spraw związanych z obsługą recepcyjną spotkań, narad i konferencji członków kierownictwa oraz koordynacja działań recepcyjnych związanych z realizacją kalendarza spotkań ministra;

16) organizowanie – w porozumieniu z Gabinetem Politycznym Ministra i Centrum Informacyjnym - uroczystych spotkań u członków kierownictwa ministerstwa;

17) obsługa finansowa członków kierownictwa ministerstwa.

{"register":{"columns":[]}}