W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłaszamy konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Getta Warszawskiego

29.11.2024

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Getta Warszawskiego. Termin złożenia dokumentów upływa 24 stycznia 2025 r. Do 23 lutego 2025 r. planowane jest zakończenie postępowania konkursowego.

Ogłoszenie

Wymagania, które muszą spełnić kandydaci, to m.in.:

  • minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach działających w obszarze kultury i polityki pamięci lub w charakterze nauczyciela akademickiego lub pracownika naukowego w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Getta Warszawskiego;
  • minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych, działających w obszarze kultury i polityki pamięci;
  • wykształcenie wyższe magisterskie;
  • znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji, poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata;
  • znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy o muzeach, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o ochronie terenów byłych hitlerowskich obozów zagłady, o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Pracy;
  • stan zdrowia pozwalający na pracę na stanowisku kierowniczym;
  • korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
  • w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą - znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację poświadczona certyfikatem zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim.

Dodatkowo brane pod uwagę będą:

  • minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem liczącym co najmniej 30 osób;
  • doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeach publicznych i martyrologicznych;
  • wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Getta Warszawskiego;
  • dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Getta Warszawskiego;
  • wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem;
  • udokumentowana współpraca z zakresu działalności kulturalnej na forum krajowym lub międzynarodowym;
  • studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami;
  • doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych oraz związanych z polityką pamięci w zakresie dotyczącym martyrologii i męczeństwa narodów;
  • wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej i Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
  • znajomość języków obcych innych niż angielski;
  • możliwość przebywania w siedzibie Muzeum minimum cztery dni w tygodniu, celem umożliwienia budowania lokalnych relacji oraz nawiązywania kontaktów ze środowiskiem i instytucjami kultury działającymi w regionie.

Ogłoszenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Getta Warszawskiego wraz z załącznikami znajduje się na stronie BIP MKiDN.

 

{"register":{"columns":[]}}