W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

REKRUTACJA NA PRAKTYKĘ ABSOLWENCKĄ PŁATNĄ W MINISTERSTWIE KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO

Departament Legislacyjny

REKRUTACJA NA PRAKTYKĘ ABSOLWENCKĄ PŁATNĄ W MINISTERSTWIE KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO

Ogłoszenie nr 4/AP/2019

  1. Miejsce odbywania praktyki absolwenckiej płatnej:

Departament Legislacyjny
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa

  1. Termin odbywania praktyki:

przez okres do 3 miesięcy, pomiędzy grudniem 2019 r. a kwietniem 2020 r.

  1. Ilość miejsc: 1
  2. Program praktyki absolwenckiej płatnej/zakres wykonywanych zadań:
  • przygotowywanie roboczych stanowisk Ministra w odniesieniu do projektów aktów prawnych lub innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra w celu zapewnienia optymalnych i zgodnych z obowiązującym prawem rozwiązań
  • przygotowywanie projektów pism związanych z procedowaniem projektów aktów normatywnych w celu zapewnienia sprawnej realizacji procesu legislacyjnego
  • opracowywanie roboczych projektów rozporządzeń, uchwał i zarządzeń oraz prowadzenie uzgodnień tych projektów aktów prawnych MKiDN w celu wydania aktów prawnych zgodnie z właściwością Ministra
  • wykonywanie prac pomocniczych dotyczących Wykazu prac legislacyjnych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w celu zapewnienia jego sprawnego prowadzenia
  • sporządzanie zbiorczych informacji i zestawień tabelarycznych w celu przedstawienia usystematyzowanych danych przełożonym
  1. Kwalifikacje i umiejętności zawodowe możliwe do uzyskania podczas odbywania praktyki:

W wyniku odbytej praktyki osoba będzie miała możliwość zapoznania się od strony praktycznej z zasadami prowadzenia procesu legislacyjnego, w tym nabyć umiejętność sporządzania pism dotyczących tego procesu, jak również zapoznać się z zasadami tworzenia projektów aktów normatywnych i prowadzenia Wykazu prac legislacyjnych. Będzie miała również możliwość doskonalenia umiejętności sporządzania opinii prawnych, rozwiązywania problemów w sytuacjach nieprzewidzianych oraz komunikacji w sytuacjach służbowych. Ponadto zapozna się ze strukturą MKiDN i zasadami obiegu dokumentów w urzędzie, a także nauczy się obsługi systemu EZD PUW, PROTON oraz urządzeń biurowych.

  1. Pożądane kwalifikacje:
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze,
  • znajomość ogólnych zagadnień z zakresu źródeł prawa i tworzenia prawa,
  • znajomość prawa konstytucyjnego,
  • umiejętność dokonywania analiz przepisów prawa,
  • rzetelność i terminowość,
  • zorientowanie na osiąganie celów,
  • sprawna organizacja pracy,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • skuteczna komunikacja (pisemna i werbalna).

Praktykę absolwencką płatną w MKiDN może odbyć osoba, która:

  1. ukończyła 18. rok życia i w dniu rozpoczęcia praktyki absolwenckiej płatnej nie ma ukończonego 30. roku życia;
  2. posiada ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas odbywania praktyki absolwenckiej płatnej;
  3. posiada obywatelstwo polskie.
  4. Wymagane dokumenty:
  • CV;
  • List motywacyjny;
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia;
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – według załączonego wzoru.
  1. Termin i miejsce dostarczenia dokumentów:

Dokumenty należy dostarczyć najpóźniej do dnia 16 grudnia 2019 r. pocztą elektroniczną na adres praktyki.mkidn@mkidn.gov.pl (w tytule wiadomości: „praktyka absolwencka płatna 4/AP/2019”) oraz oryginał w postaci papierowej osobiście lub pocztą tradycyjną na adres: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Biuro Kadr i Szkolenia, ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa. Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „praktyka absolwencka płatna 4/AP/2019”.

  1. Pozostałe informacje:

Przyjęcie na praktykę absolwencką płatną następuje w drodze rekrutacji.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu dokumentów do Ministerstwa, Biuro Podawcze czynne w godz. 8.15 - 16.00). Dokumenty powinny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.

W ofercie należy podać dane do kontaktu (nr telefonu, adres e-mail).

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski.

Po zakończeniu procesu naboru oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata podlegają zniszczeniu. Dokumenty złożone w ramach naboru nie będą zwracane.

Praktykę absolwencką płatną odbywa się na podstawie pisemnej umowy o praktykę absolwencką płatną, zawieranej pomiędzy MKiDN (przyjmującym na praktykę absolwencką), a praktykantem na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Umowę podpisuje Dyrektor Generalny MKiDN lub osoba przez niego upoważniona do reprezentowania MKiDN oraz praktykant.

Tygodniowy wymiar wykonywania zadań w ramach praktyki absolwenckiej płatnej wynosi 40 godzin albo 35 godzin w przypadku osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności.

Zaświadczenie o rodzaju wykonywanej pracy i nabytych umiejętnościach wydawane jest na wniosek osoby, która odbyła praktykę absolwencką.

Opinia o odbytej praktyce absolwenckiej jest wydawana przez opiekuna merytorycznego lub kierownika właściwej komórki organizacyjnej, na wniosek osoby, która odbyła praktykę absolwencką.

Miesięczne świadczenie pieniężne wypłacane jest na podstawie rachunku wystawionego przez praktykanta po upływie każdego miesiąca kalendarzowego lub po zakończeniu praktyki, w kasie MKiDN albo przelewem na konto praktykanta wskazane na rachunku, w terminie 14 dni od dnia złożenia prawidłowo wystawionego rachunku i potwierdzenia odbycia praktyki. 

Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu (22) 42 10 264 lub pod adresem praktyki.mkidn@mkidn.gov.pl

 

Informacja dla osób, od których zbierane są dane

  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071.
  2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Mariusz Węglewski, e-mail: mweglewski@mkidn.gov.pl.
  3. Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji na praktykę absolwencką płatną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „rozporządzeniem”, oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r. poz. 553 i 730) i stosowne akty wykonawcze do tej ustawy.
  4. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom lub ich kategoriom poza organami i podmiotami upoważnionymi do pozyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe osób, których oferty zostaną wybrane w procesie rekrutacji będą przechowywane do dnia wykonania wszystkich czynności związanych z realizacją celu przetwarzania oraz z zachowaniem terminów archiwizacji określonych w przepisach: o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  7. Dane osobowe osób, których oferty nie zostaną wybrane będą przechowywane do dnia rozstrzygnięcia rekrutacji i podlegają zniszczeniu.
  8. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
  • dostępu do swoich danych osobowych, zgodnie z art. 15 rozporządzenia,
  • żądania ich sprostowania, zgodnie z art. 16 rozporządzenia,
  • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 17 i 18 rozporządzenia,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, zgodnie z art. 21 rozporządzenia,
  • żądania przeniesienia danych do innego administratora, zgodnie z art. 20 rozporządzenia.
  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność z prawem wcześniej wykonanych czynności przetwarzania.
  2. W sprawach spornych osobie przetwarzającej dane osobowe przysługuje prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  3. Nie przewiduje się automatycznego podejmowania decyzji wobec osób, których dane są przetwarzane.

 

Materiały

Oświadczenie dla kandydata
20191012​_oświadczenie​_dla​_kandydata.docx 0.01MB
{"register":{"columns":[]}}