Wydział organizacji i nadzoru
st. bryg. mgr Zbigniew Czerniak
Naczelnik Wydziału
tel. (95) 733 83 10
e-mail: czerniakz@straz.gorzow.pl
e-mail: wok@straz.gorzow.pl
mł. bryg. mgr Magdalena Kuska
Zastępca Naczelnika Wydziału
tel. (95) 733 83 11
e-mail: kuskam@straz.gorzow.pl
Do zakresu działania wydziału organizacji i nadzoru należy realizacja zadań z obszaru spraw.
- Zadania z zakresu organizacji i nadzoru:
- przygotowywanie projektów dokumentów związanych z pełnieniem przez Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP funkcji organu administracji rządowej, a w szczególności w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej i organizacji ksrg;
- sporządzanie zbiorczych informacji na temat stanu bezpieczeństwa pożarowego województwa oraz wniosków z zakresu działania PSP na podstawie informacji przekazanych przez komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej;
- organizowanie pracy komendy wojewódzkiej, w tym prowadzenie spraw dotyczących projektowania organizacji wewnętrznej komendy wojewódzkiej, w tym: opracowywania i aktualizowania regulaminu komendy wojewódzkiej oraz uzgadniania i zatwierdzania regulaminów organizacyjnych KP/KM PSP;
- realizowanie zadań dotyczących organizowania pracy komendy wojewódzkiej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad, spotkań i innych uroczystości z udziałem kierownictwa komendy wojewódzkiej;
- inicjowanie oraz prowadzenie współpracy z Zarządem Wojewódzkim Związku OSP RP, organizacjami społecznymi działającymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności oraz zapobiegania i zwalczania klęsk żywiołowych;
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów i senatorów;
- inicjowanie, organizowanie oraz prowadzenie współpracy z organami administracji publicznej i samorządu terytorialnego w zakresie organizacji ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego;
- planowanie i przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych PSP z terenu województwa;
- koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej w KP/KM PSP z terenu województwa;
- analiza materiałów z kontroli przeprowadzonych w jednostkach organizacyjnych PSP;
- koordynowanie, rozpatrywanie i nadzór nad trybem załatwiania skarg, wniosków i petycji składanych do Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz przeprowadzanie okresowych badań i analiz w tym zakresie;
- inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie stanowienia aktów wewnętrznych kierownictwa komendy wojewódzkiej;
- ewidencjonowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń, instrukcji, wytycznych i upoważnień Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP oraz zawartych przez niego porozumień;
- opiniowanie uchwał i projektów aktów prawa miejscowego jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania komendy wojewódzkiej, w zakresie zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne PSP;
- obsługa techniczno-biurowa doraźnych rad, zespołów i komisji, o charakterze pomocniczym lub opiniodawczo-doradczym Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
- współudział w opracowywaniu zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi komendy wojewódzkiej oraz Komendantów Powiatowych / Miejskich PSP z terenu województwa;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
- prowadzenie i obsługa sekretariatu komisji dyscyplinarnej;
- prowadzenie współpracy międzynarodowej;
- planowanie, organizowanie, koordynowanie i monitorowanie współpracy z zagranicznymi służbami i organizacjami pożarniczymi oraz ratowniczymi;
- przygotowywanie kontaktów międzynarodowych;
- przygotowywanie planów współpracy transgranicznej;
- nadzór nad współpracą międzynarodową prowadzoną przez poszczególne KP/KM PSP;
- przygotowanie Wojewódzkich Obchodów Dnia Strażaka oraz innych uroczystości;
- prowadzenie archiwum komendy wojewódzkiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów oraz podejmowanie decyzji o brakowaniu akt archiwalnych, a także udostępnianiu akt na zewnątrz;
- prowadzenie szkoleń dla pracowników komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej;
- nadzór nad przestrzeganiem zapisów instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz wykazu rzeczowego akt przez komórki organizacyjne i pracowników komendy wojewódzkiej;
- prowadzenia ewidencji pieczęci i stempli.
- Zadania z zakresu komórki ds. kontroli:
- przygotowywanie propozycji do rocznych planów kontroli;
- nadzór nad przygotowaniem programów kontroli;
- prowadzenie obsługi kancelaryjnej kontroli;
- gromadzenie i ewidencjonowanie dokumentacji kontrolnej;
- opracowywanie sprawozdań z działalności kontrolnej.
- Zadania z zakresu spraw obronnych:
- koordynowanie przedsięwzięć obronnych wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne komendy wojewódzkiej;
- współpraca z Wojewódzkim Sztabem Wojskowym, Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wojskową Komendą Uzupełnień, i innymi instytucjami w zakresie realizacji spraw obronnych;
- opracowywanie projektów decyzji i wytycznych w zakresie realizacji zadań obronnych;
- opracowywanie wytycznych do szkolenia obronnego;
- nadzór nad szkoleniem obronnym w jednostkach organizacyjnych PSP na terenie województwa;
- koordynacja realizacji zadań komendy wojewódzkiej w zakresie Obrony Cywilnej.
Wydziałem organizacji i nadzoru kieruje naczelnik wydziału, przy pomocy zastępcy naczelnika wydziału.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Informatyki i Łączności
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział organizacji i nadzoru | 7.0 | 02.06.2023 13:23 Krzysztof Pietrucki |
Wydział organizacji i nadzoru | 6.0 | 22.12.2022 11:54 Krzysztof Pietrucki |
Wydział organizacji i nadzoru | 5.0 | 04.05.2022 13:38 Krzysztof Pietrucki |
Wydział organizacji i nadzoru | 4.0 | 02.02.2021 11:05 Janusz Drozda |
Wydział organizacji i nadzoru | 3.0 | 04.12.2020 12:38 Jacek Targoński |
Wydział organizacji i nadzoru | 2.0 | 28.11.2020 17:37 Krzysztof Pietrucki |
Wydział organizacji i nadzoru | 1.0 | 28.11.2020 16:40 Krzysztof Pietrucki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP