Skargi i wnioski
UWAGA! WAŻNA INFORMACJA DLA INTERESANTÓW!
Skargi i wnioski
I. Skargi i wnioski można:
- Przesłać listownie, na adres:
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej, ul. Sandomierska 81, 25-324 Kielce. - Przesłać faksem, na numer: (41) 365 32 03.
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP /kgg8q018up/SkrytkaESP
- Przesłać elektronicznie na adres mailowy: kw@straz.kielce.pl
- Doręczyć osobiście do Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach ul. Sandomierska 81, 25-324 Kielce, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
- Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Kadr, Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach, ul. Sandomierska 81, 25-324 Kielce, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Straży Pożarnej – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach
Świętokrzyski Komendant Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach (lub zastępca) przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w raz w tygodniu w poniedziałek
w godzinach od 7:30 do 16:00.
W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w następny dzień w godzinach pracy.
Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: kw@straz.kielce.pl, a także doręczone osobiście do Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.
IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach, jednostki organizacyjne podlegle Świętokrzyskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.
Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Kadr, Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, telefonicznie pod numerem 41 365 32 40 lub 41 365 32 41.
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 15:16 Szymon Jagun
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st. bryg. Sylwester Krzeszowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 6.0 | 29.06.2023 07:45 Szymon Jagun |
Skargi i wnioski | 5.0 | 28.06.2023 13:25 Beata Muszczak |
Skargi i wnioski | 4.0 | 28.06.2023 13:18 Beata Muszczak |
Skargi i wnioski | 3.0 | 28.06.2023 13:10 Beata Muszczak |
Skargi i wnioski | 2.0 | 15.12.2020 09:04 Szymon Jagun |
Skargi i wnioski | 1.0 | 07.12.2020 15:16 Szymon Jagun |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP