W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można:

1) przesłać listownie na adres: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, ul. Budowlanych 1, 45-005 Opole,
2) przesłać faxem na nr +48 47 861 70 80,
3) przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Opolu),
4) przesłać na adres poczty elektronciznej: sekretariat@psp.opole.pl
5) doręczyć osobiście do sekretariatu Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej (ul. Budowlanych 1, 45-005 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530),
6) złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej  w Opolu (ul. Budowlanych 1, 45-005 Opole, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530). Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

 

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. 

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.
 

Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu:

Kierownictwo Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 1400 do 1600.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy.

Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: sekretariat@psp.opole.pl a także doręczone osobiście do sekretariatu Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.

Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu:

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
•    działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),
•    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
 

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Opolu albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.


Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Opolu.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Organizacji i Nadzoru Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu, telefonicznie pod numerem +48 47 861 70 19 lub +48 47 861 70 11.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2020 13:56 Tomasz Tuła
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Beata Ochyra
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 18.10.2023 07:38 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 6.0 05.07.2023 09:38 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 5.0 05.07.2023 09:33 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 4.0 24.05.2023 07:43 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 3.0 13.09.2021 12:00 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 2.0 28.05.2021 13:35 Tomasz Tuła
Skargi i wnioski 1.0 01.12.2020 13:56 Tomasz Tuła

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}